szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A bonyhádi székhelyű Danubiana Kft. növelte termelését és árbevételét 2014-ben az előző évihez képest, a borászati cég 90 százalékban exportpiacokon értékesíti borait.

Schmidt Győző, a müncheni Ma-PeGrundstücksentwicklungs GmbH tulajdonában lévő kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek arról számolt, be, hogy tavalyi nettó árbevételük várhatóan eléri a 13,3 millió eurót - mintegy négymilliárd forintot -, ami egymillió euróval haladja meg a 2013-as összeget.
   
A cég bonyhádi és gyöngyösi telephelyén tavaly összesen 18 ezer tonna szőlőt dolgoztak fel, és 130 ezer hektoliter bort értékesítettek; az összes eladott bor 90 százaléka saját előállítású volt. Az árbevétel-növekedés az 5-6 ezer hektoliterrel bővült értékesítésnek és a kis mértékű áremelésnek köszönhető. A főként német, skandináv és angolszász országokba exportáló kft. meghatározó piacain 3-5 százalékos áremelést ért el.
   
A Danubiana fehér borokkal - chardonnay-val, szürkebaráttal, muskotállyal, zöld veltelinivel - jelenik meg a piacon, amelyek egy része oltalom alatt álló eredet-megjelölésű, más része oltalom alatt álló földrajzi jelölésű. A külpiacokon szekszárdi, villányi, balatonboglári, mátrai borok mellett forgalmazzák a Pannon borrégió borait is.
   
A cégvezető elmondta: idén az értékesítés 2-3 százalékos növekedésével számolnak, mert bár országosan gyengébb volt a tavalyi szőlőtermés, a fehér fajták - főleg a felső-magyarországi borvidékeken - minőségben és mennyiségben egyaránt jó termést hoztak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!