Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Januárban 3,652 milliárd euróval 38,230 milliárd euróra nőttek a jegybank nemzetközi tartalékai – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken megjelent adataiból. Az egy évvel korábbihoz képest 4,118 milliárd euróval nagyobb devizatartalék-állományt jelentett a bank a múlt hónap utolsó napjáról. A tavalyi év egészében összesen 796 millió euróval nőttek a devizatartalékok.
A jegybanki tartalékok eddig egyetlen egyszer, 2011 szeptemberében lépték át a 38 milliárd eurós határt. A januári növekedésnél pedig csak akkor regisztráltak nagyobbat, amikor 2008 novemberében létrejött a megállapodás a Nemzetközi Valutaalappal (IMF), igaz akkor 5 milliárd euróval ugrott meg a tartalékok szintje, de ezzel együtt is csak 22,876 milliárd eurót tettek ki.
Amikor legutóbb tavaly márciusban 3 milliárdos dollárkötvény kibocsátás történt, akkor is csak 2,4 milliárd euróval nőttek a devizatartalékok. Januárban nem volt külföldi kötvénykibocsátás, és ez idő szerint az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) nem is tervez ilyet erre az évre.
Az MNB nem közli a nemzetközi tartalékok összetételét, de a svájci frankban és a dollárban denominált eszközök 14,7, illetve 7,4 százalékkal felértékelődtek euróban kifejezve január folyamán. Elemzők szerint a januári tartalék növekedéséhez hozzájárulhatott az uniós támogatás beáramlásának összege, illetve esetleg az ÁKK prémium és letelepedési devizakötvény-eladásai.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.