Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ötéves mélyponton van az Egyesült Államokban a használatban lévő fúrótornyok száma, az olajár esése komoly nyomot hagy a szektoron. A fúrótornyok számának csökkenése mellett az olajipart kiszolgáló szektorból is sorra küldik el az embereket.
Elég jó fotót közölt a MarketWatch arról, hogy milyen hatása is van az olajár csökkenésének az egész szektorra. Idén februárra 5 éves mélypontra csökkent az aktív fúrótornyok száma az Egyesült Államokban (december eleje óta 24 százalékos volt a csökkenés), vagyis jelentősen csökkent a kutatás, feltárás volumene az országban.
A kialakult helyzetet mi sem szemlélteti jobban, mint az a fotó, amit Charles Perry, a Perry Management energiatanácsadó cég vezetője adott a lapnak. A fotón az látható, ahogy hegyekben állnak a használaton kívüli fúrótornyok Texasban (nem is szerelték szét őket, pedig állítólag úgy olcsóbb tárolni a tornyokat). A képet ide kattintva lehet megnézni.
Az olaj ára mindeközben ismét csökkent csütörtökön, a WTI hordójáért kicsivel kevesebb, mint 50 dollárt kellett adni, a Brentért pedig 58 dollárt kértek. Az árak azután csökkentek ismét, hogy kiderült, az amerikai olajkészletek a vártnál jobban nőttek. Az olajszektort kiszolgáló iparágban emellett folyamatosak az elbocsátások, kisvárosnyi emberektől vesznek búcsút a cégek.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.