Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A kormány 3-5 százalékos általános reklámadókulcsot vezetne be az eddigi sávos adózás helyett, mondta Lázár János egy keddi bizottsági ülésen. Az ellenzék szerint ezzel a kis médiumok halnak éhen, akiknek eddig nem kellett adót fizetniük.
Kedden reggel Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a gazdasági bizottság előtt számolt be a reklámadó-módosításról szóló javaslatairól.
A miniszter a jelenlegi sávosan progresszív adózás helyett (jelenleg 0, 1, 10, 20, 30, 50 százalékos kulcsok vannak a reklámbevétel függvényében) 3-5%-os általános adókulcs bevezetéséről beszélt, amely 6,6 milliárd forint helyett 8-10 milliárdot hozhat a költségvetésnek.
A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, de Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az ülésen elmondta, hogy márciusban teheti meg előterjesztését a kormány.
Arra hivatkozott, hogy reklámadó egy sor országban van, így Ausztriában, Romániában, Dániában, Svédországban, Észtországban, és Belgiumban.
Lázár János a változtatás indokául két európai bizottsági eljárást említett, az Európai Bizottság Adó Főigazgatósága, valamint a Versenypolitikai Főigazgatóság egymással párhuzamosan folytat vizsgálatot, és az EB február elején felszólította a magyar kormányt, hogy módosítsa a reklámadó szabályait különben határozatot ad ki az adónem felfüggesztéséről, végső soron pedig kötelezettségszegési eljárás megindítását helyezte kilátásba. Az uniós eljárásolka hivatkozva beszélt arról, hogy a sávosan progresszív adózást biztosan kivezetik.
A szocialista Tóth Csaba azzal érvelt Lázár javaslata ellen, hogy így a reklámadó a kis médiumokat is érinti, és azok meghalnak. A PM-es Szabó Tímea szerint Ausztriában szűkült a piac a reklámadó miatt, és ahol van ilyen adó, ott a médiának osztják vissza. A szocialista Kunhalmi Ágnes azt mondta, hogy a rekámadó az elnyomó gépezet tünete, a független médiumok tönkretételére. Kunhalmi azon vitázott Lázárral, hogy a reklámadó bevezetését gazdasági vagy politikai megfontolás vezérli-e.
Sajtóhírek szerint Orbán Viktor február végén személyesen tárgyalt Thomas Rabéval, az RTL-tulajdonos Bertelsmann-csoport vezetőjével, és megállapodtak abban, hogy a magyar kormány nyárig módosítja a reklámadóról szóló törvényt, cserébe a Bertelsmann visszavonja az Európai Bizottsághoz benyújtott panaszát. Ám ha 5 százalékra is csökkentik a reklámadót, az így is nálunk lesz a legmagasabb Európában.
Lázár János az előző héten levélben kérte Rogán Antalt, a gazdasági bizottság elnökét arra, hogy a hét folyamán tájékoztassa a bizottságot a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény kapcsán kialakult helyzetről és vitassa meg a reklámadó koncepciójának módosítását, a végső döntést ellenben a bizottság álláspontja alapján a parlament hozza meg.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.