szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Nemzeti Bank összesen 7,5 millió forintra bírságolt egy kereskedelmi bankot és két pénzügyi vállalkozást, mert késve küldték ki a fogyasztóknak az elszámolási levelek egy részét – közölték csütörtökön.

Az MNB fogyasztóvédelmi vizsgálata során az MKB Bank Zrt.-nél, az Aegon Magyarország Hitel Zrt.-nél és az UCB Ingatlanhitel Zrt.-nél állapított meg mulasztást a devizaalapú hitel- és lízingszerződésekkel kapcsolatos elszámolásoknak a jogszabályban meghatározott határidőn túli megküldése miatt.

Az MKB Bank Zrt., amely 9200 levelet egy nap, további 1796 értesítőt pedig hosszabb idejű késéssel postázott, 4 millió forint bírságot kapott.

Az elszámolási értesítőket 4610 fogyasztónak késve kiküldő UCB Ingatlanhitel Zrt.-vel szemben 2,5 millió forint bírságot rótt ki az MNB.

Az Aegon Magyarország Hitel Zrt. időben kiküldte az értesítőket, de hibás vonalkód miatt 2984 levelét nem lehetett kézbesíteni, így összességében 1 millió forint bírságot kapott.

Az MNB a bírság mértékének megállapításakor a késedelem és a mulasztással érintett szerződések számát, valamint a jogsértés egyedi jellemzőit vette figyelembe.

A pénzügyi intézményeknek a devizaalapú kölcsönöknél az elszámolást 2015. március 1-je és április 30-a között kellett postára adniuk a fogyasztók részére. A jogszabályban meghatározott határidő meghosszabbítására csak annak a pénzügyi intézménynek van lehetősége, amelynek a szerződési feltételek tisztességességének megállapítása iránt indított bírósági pere 2015. március 1-ig nem zárult le. Ebben az esetben az elszámolás megküldésének határideje a per befejezésétől számított 60. nap – emlékeztetett az MNB.

Az MKB technikai akadályra hivatkozik

A pénzügyi elszámolás a törvényben rögzített határidőben lezajlott az MKB Banknál, az értesítők egy kis részének kiküldésében azonban egy előre nem látható technikai akadály okozott csúszást – reagáltak az MNB határozatára az MKB Banktól.

A hibát azóta elhárították, így a törvényi határidőt követő napokban minden érintett megkapta az elszámoló leveleket – tették hozzá.

A banknál hangsúlyozták: az incidens nem érinti hátrányosan az ügyfeleket, az elszámolással összefüggő jogaik érvényesíthetőségét a késedelem nem befolyásolja. A bank értelemszerűen tekintettel lesz a csúszásra, jogkövető intézményként pedig aláveti magát a felügyeleti határozatban foglaltaknak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!