szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több tízezren tettek eddig panaszt a devizahiteles elszámolás miatt, de ezeknek csak kis hányada jut el a Pénzügyi Békéltető Testülethez – írja a Világgazdaság hétfői száma.

A devizahiteles elszámolásban érintett ügyfelek 2-5 százaléka tett eddig panaszt az elszámolásban foglaltak miatt pénzügyi szolgáltatójánál – írta a Világgazdaság. A lap hétfői cikke szerint ugyanakkor a több tízezer panasznak vélhetően kis hányada jut el a Pénzügyi Békéltető Testülethez, ráadásul ott is pontosan meghatározott, hogy milyen esetekben és hogyan lehet beadványt benyújtani.

A lapnak adott válaszok alapján a Budapest Banknál az ügyfelek néhány százaléka élt a panasztétel lehetőségével, az Unicredit Banknál mintegy öt százalék, az OTP Banknál 1-2 százalék, a CIB csoportnál pedig mintegy 3 százalék volt a panasszal élő ügyfelek száma eddig. A pénzintézetek beszámolói szerint az ügyfelek jelentős hányada általános, nem értelmezhető ok miatt emelt kifogást, továbbá jelentős azoknak az aránya is, akik csak a részletes levezetést kérve fordultak bankjukhoz.

Az ügyfelek döntő többségénél pedig már lejárt, vagy hamarosan lejár a panasztételre rendelkezésre álló 30 napos határidő – emlékeztet a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!