szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az utóbbi években erősödő növekedésnek köszönhetően Magyarországon évi öt literre emelkedett a korábbi 3,5-ről a fejenkénti jégkrémfogyasztás, ez azonban még így is messze elmarad az európai átlagtól – írta a Világgazdaság. Továbbra is tarol a vanília, a csoki és az eper.

Idén eddig 3,4 százalékkal nőtt a piac - írta a VG a Nielsen piackutató intézet adataira hivatkozva. A GfK piackutató szerint a jégkrém rendkívül népszerű a magyar háztartásokban, 66 százalékuk szokott ilyen terméket vásárolni.

A lap szerint a fejenkénti öt literbe nem feltétlenül számít bele a klasszikus fagylalt, amelyből egyes becslések szerint ennek fele jut egy főre, szinte kizárólag a nyári időszakban. A jégkrém továbbra is erősen szezonális termék – bár korántsem annyira, mint a kilencvenes években –, és a fogyasztási szokásokat még mindig a vanília-csokoládé-eper kombináció uralja – írja a Világgazdaság.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!