Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Alig egy éve találták ki, hogy a megállóban fel lehetne tölteni a villanyhajtású buszok akkumulátorait, és Göteborg máris történelmet ír a Volvóval. A svéd nagyvárosban június 15-étől üzembe is helyezték már az első teljesen elektromos városi buszokat. Pilot projektnek szánják az invázió előtt.
Az első teljesen elektromos buszokkal a svédországi Göteborg megtette az első lépést afelé is, hogy az egész régió áttérhessen a dízelbuszokról a nullaemissziós elektromosra. A Cleantechnica számolt be róla, hogy a rendszer június 15-ével mindenféle problémát elkerülve el is indult.
A kibocsátásmentes és szinte teljesen zajtalan buszok ráadásul eleve víz- és szélenergia-termelő létesítményekből kapják az akkuik feltöltéséhez szükséges áramot a Chalmers Lindholmen megálló területén épített, fedett terminálba – ahol a töltőállomás működik. Ezek a Volvók ennél fogva teljes mértékben zöld járműveknek tekinthetők.
Az 55-ös járat útvonala egy "látványpékség", az új autóbusz-közlekedési megoldások kirakata, és a beruházók célja, hogy a lakosságot ösztönözze a technológia gyors elfogadására, valamint látványosan javítsa a helyi tömegközlekedési lehetőségeket. A járatok fedélzeti wifivel rendelkeznek, ami természetesen ingyenes – ahogyan a telefontöltők használata is. A figyelem nem csak a villanybusznak jár, mivel a vonalon a három, teljesen elektromos meghajtású busz mellett hét elektromos-hibrid Volvo is "szolgálatot teljesít".
"A Volvo-csoport célja, hogy olyan megoldásokat találjon, mely a világban vezető helyet biztosít számára a fenntartható közlekedési modellek között. A göteborgi együttműködés egyedülálló lehetőség volt arra, hogy egy tiszátn elektromos buszjárat indítása megvalósulhasson – megmutatva, hogy miért ezek a járművek töltik be a vezető szerepet a jövőbeli tömegközlekedésben – mondta Niklas Gustafsson, a járműgyártó cég fenntartható fejlődésért felelős vezetője.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.