szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Még mindig hódítanak a saját márkás termékek a napi fogyasztási cikkek piacán, de van, amiből a magyarok is inkább a márkásat szeretik – idézte a Napi Gazdaság a GfK Piackutató vállalat felmérését.

A saját márkás termékek tavaly a napi fogyasztási cikkek eladásainak 23 százalékát adták – írta a Napi Gazdaság a GfK Piackutató adatait idézve. A lap szerint a fagyasztott és konzervélelmiszerek, illetve az állateledelek körében a legjelentősebb a kereskedelmi márkák súlya, de a saját márkák egyre népszerűbbek az úgynevezett kényelmi élelmiszerek körében is.

A GfK Piackutató szerint a vegyi áruk, és a nagy gyártói márkák által uralt terméktípusok – mint például a fogkrém, áztatószer, hajszínező, dezodor, sampon, ásványvíz, instant kávé és cukor – védettebbek a láncok saját márkáival szemben. Ezeknél a kivételeknél a magyar vevők előnyben részesítik az ismert, márkás cikkeket. Nem úgy a multipack jégkrémnél, kutyaeledelnél vagy sűrített tejnél – itt aratnak a saját márkák. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!