Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Finanszírozási gondokkal küzd az évi 80 milliárd forintból működő MTVA, ez is hozzájárult ahhoz, hogy Szabó László Zsolt vezérigazgató augusztus elején távozott – értesült a Népszabadság. Az M1 és az M4 viszi a pénzt a leginkább. A közmédia vezetésének most az a terve, hogy hitelei kiváltására rásózza az államkincstárra nagy értékű ingatlanjai egy részét.
Az M1 átszervezése és az M4 elindítása annyira megterhelte az MTVA büdzséjét, hogy a közmédia finanszírozási gondokkal küzd – értesült a szerdai Népszabadság. A pénzügyi gondok olyan komolyak, hogy információik szerint ez volt az egyik oka Szabó László Zsolt vezérigazgató váratlan távozásának is augusztus elején. Mint írták, "csaknem ráomlott" Szabóra a cég gazdálkodása.
Az MTVA 2012-ben 63 milliárd forint értékű hitelcsomagot vett fel négy banktól, hogy megvehesse a Kunigunda utcai székházat, és kiválthassa korábbi hiteleit. A törlesztést tavaly októberben kellett megkezdeniük.
A Vaszily Miklós megbízott vezérigazgató által dirigált MTVA most szeretné, ha hitelei kiváltására az államkincstár átvenné több tízmilliárdos ingatlanvagyona egy részét. A Nap-hegy oldalában álló Duna TV-székház és a Magyar Rádió székháza is évek óta üresen áll, a Naphegy téri régi MTI-székház is milliárdokat érhet. Több mint negyven ingatlant kezel a közmédia, de egyiket sem sikerült eladni, egyikből sincs bevétel a napilap cikke szerint.
A lap által megkérdezett szakértők szerint az M1 folyamatos élő műsorának előállítása évi 8-10 milliárdba kerülhet, és hasonló összegből működhet a közszolgálati sportcsatorna is. Az MTVA korábban azt mondta, az M4 júliustól decemberig 5,4 milliárd forintból működik. A legnagyobb költségtételt a Bajnokok Ligája, a foci-NB I. és a Forma–1 közvetítési jogaiért kifizetett összeg jelenti. Az M1 működési költségeiről az MTVA egyelőre nem tájékoztatott, 15 napos határidőt adtak maguknak a válaszra.
A kétezer főt foglalkoztató cég bérköltségei meghaladják az évi 15 milliárd forintot, ez a teher nem mérséklődött azzal sem, hogy legutóbb 100 embertől váltak meg csoportos létszámleépítéssel. 2015 második negyedévében a bérköltségek 3,223 milliárdra rúgtak, ezzel meghaladták a 2014 hasonló időszakából származó, 3,175 milliárd forintos adatot is. Ennek magyarázata, hogy az M1-hez és az M4-hez sok embert vettek fel kiemelt fizetéssel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.