Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
"Akciós terméket nem cserélünk", "üzletünkben levásárolhatja", "reklamációt három napig fogadunk el", "csere csak, ha eredeti a csomagolás" - ezek a boltokban szereplő kiírások a fogyasztóvédelmi hatóság szerint félrevezető tájékoztatásnak minősülnek, ugyanis a jogszabály szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év a kötelező jótállás.
Országszerte 954 esetben vizsgálták a kormányhivatalok ellenőrei, hogy a vállalkozások megfelelő tájékoztatást adnak-e a szavatossági és a jótállási jogokról a vásárlóknak, az esetek csaknem ötödében, 173 alkalommal tapasztaltak jogsértést – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden az MTI-vel. A tájékoztatás szerint sok probléma van a jótállási jegyekkel, 264 ellenőrzésből 159 esetben találtak valamilyen szabálytalanságot, több esetben a kereskedő egyáltalán nem adott át jótállási jegyet, vagy az átadott jegy hiányos volt.
A kormányhivatalok munkatársai 470 üzletben ellenőrizték a vásárlók könyvét is, 54 helyen, az esetek 11,5 százalékában találtak hiányosságot. A közlemény szerint a következő félrevezető tájékoztatásokkal találkoztak az ellenőrök a próbavásárlások során: "akciós terméket nem cserélünk", "üzletünkben levásárolhatja", "reklamációt három napig fogadunk el", "csere csak, ha eredeti a csomagolás".
Az NFH felhívja a figyelmet, hogy a jogszabály szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év a kötelező jótállás. Ha a vásárolt áru elromlik vagy meghibásodik, a szavatossági időn belül lehet kérni a javítását, cseréjét, vagy ha egyik sem lehetséges, akkor árleszállítást, végső esetben pedig el lehet állni a vásárlástól, azaz vissza lehet kérni a pénzt.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.