Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Budapesti Közlekedési Központ azt javasolja, hogy a kiskörúton belüli területen vezessék be a dugódíjat 2016-tól, de ott is lennének kivételek. A Szabad sajtó úton és a Kossuth Lajos utcában az elképzelés szerint nem kellene fizetni, az I. kerület egy részén viszont igen – írja a pénteki Népszabadság. A lapban napi 500 forintos dugódíjjal számoltak, amiből évi 30 milliárd forint folyhatna be. A főpolgármester korábban havi 500 forintról beszélt, és van olyan javaslat is, amelyben évi ötezer forint szerepel.
A Népszabadság szerint egyelőre azt sem tisztázták, kinek járna ingyenesség a dugódíjjal érintett területen. Ha mindenki fizetne, és napi 500 forintot számítanának fel, akkor ez évi 30 milliárd forintot hozhatna, ami már elegendő lenne a kivonni készült állami támogatások pótlására. A főváros a BKV működésére fordítaná a pénz, nem a forgalom csillapítása miatt vezetnék a dugódíjat, ahogy azt eredetileg tervezték.
A 4-es metró uniós támogatási szerződése szerint már 2013 végére be kellett volna vezetni a dugódíjat Budapesten. Ezt az időpontot a tárgyalásokon sikerült kitolni 2016-ig – kérdés, ezt tudják-e már tartani. A bevezetéshez parlamenti jóváhagyás szükséges, ki kell építeni a többmilliárdos kamerarendszert, és hiányzik még 14-16 ezer P+R parkoló is.
Korábban a Fővárosi Közgyűlés kormánypárti tagjai a kormánynak megküldött javaslatukban a megyei útdíjjal megegyező összegű, évi ötezer forintos behajtási díjat javasoltak, de ők már a városhatártól pénzt szednének. Évi hárommilliárd forint folyhatna be szerintük, ha 600 ezer agglomerációs ingázóval számolnak. Ha a budapestiektől is pénzt kérnének, nyolcmilliárdos lehetne a bevétel.
Tarlós István egy szeptemberi sajtótájékoztatón azt mondta: kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy Budapest-matricát, amelynek az éves ára az előbb említett 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő. Ennek lényege, hogy egy szűkebben vett belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének.
A Budapest-matricára épülő rendszer bevétele évente 700-800 milliós lenne, de ha azt a budapesti lakosokra is kiterjesztenék, akkor 2-2,5 milliárdos bevételt is hozna – mondta akkor a főpolgármester. A szűkebb belvárosra vonatkozóan még nem határozták meg, hogy milyen mértékű díjat lehet pluszban bevezetni – tette hozzá.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.