Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Gyakorlatilag már nincs olyan autógyártó, amelyikről ki ne derült volna, hogy a dízel motorjai a gyakorlatban nem képesek a törvényi előírások szerinti károsanyag-kibocsátási szintet produkálni a laborokon kívül.
Ahogy az várható volt: a VW után sorra buknak meg a dízelmotoros autókat is gyártók. A Guardian négy további autógyártóról derítette ki, hogy bizonyos dízelmodelljei a teszteken mérthető, még elfogadható határértéknél sokkal nagyobb mennyiségben bocsátanak ki a menet közben nitrogén-oxidot.
A Mercedest, a Hondát, a Mazdát és a Mitsubishit egy Emmission Analytics (EA) nevű szervezet buktatott le azzal, hogy valós, hétköznapi használatban is megmérte a gyártó autóinak károsanyag-kibocsátását. Az EA úgy találta, hogy van olyan autótípus, mely kétszer-háromszor több nitrogén-oxidot enged működése során a levegőbe, mint amiről "papírja van".
Sőt, a Honda modelleknél mért NOx érték a szabályozási határszint hatszorosát, néhány meg nem nevezett 4x4-es járgány (tehát nem csak a Hondáé) pedig akár húszszoros értéket pöfögött ki a kipufogóján.
A Guardian szeptember végén azt már megírta, hogy a Renault, a Nissan, a Hyundai, a Citroen, a Fiat és a Volvo új dízelei is jóval magasabb károsanyagmennyiséget engednek a légkörbe teljesen szokványos vezetési szokások mellett is, mint amiről az adatlapjaikon beszámolnak. Utóbbiak felelnek csak meg a szabályozási szinteknek.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Jelentősen növelné a dohány- és nikotintermékek jövedéki adóját az Európai Bizottság, továbbá egy kalap alá vonná a hagyományos cigarettát a kevésbé káros alternatívákkal. A bevételek egy részét közvetlenül a közös költségvetésbe csatornáznák, de nem biztos, hogy a dohányzás elleni küzdelem érdekeit szolgálja az adóemelés.
A hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témái.