Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A gyár kapacitásnövelés mellett újabb megoldásokkal is próbálkozik, még ha ez extra szállítási költséget is jelent. Játékipari óriássá építették fel a Legót, mégis nehézkes kielégíteni a karácsonykor megélénkülő igényeket, a kisebb boltok megszenvedhetik a hiányt.
Mint korábban beszámoltunk róla, bizonyos építőelemekből hiány mutatkozik a Lego gyáraiban, ugyanis gyorsabban fogynak a játékok, mintsem a gyár érdemben fel tudjon készülni a karácsonyi rohamra, ami jellemzően az éves vásárlások 60 százalékát hozza pár hét alatt. Az idei legnagyobb sikert a Csillagok háborújának legújabb epizódjától várják, pontosabban a filmhez készült figuráiktól és építőelemeiktől.
Csak a dániai gyárukban 72 millió játékelemet gyártanak egy nap alatt, valamint fokozták a nyíregyházi gyár kapacitását is, de ez is kevés lehet az európai piacon – a Lego kommunikációja szerint az amerikai piacot teljesen el tudják majd látni Mexikóból. A gyár annak ellenére küzd ellátási nehézségekkel, hogy tavaly 2 milliárd dán koronát fordított a kapacitásnövelésre, gyakorlatilag háromszorosára emelték a korábbi összeget, de problémák voltak 2010 és 2012 karácsonyán is. A furcsa helyzetet az is eredményezi, hogy a gyár nem minden piacra dobott doboza kelendő, így rengeteg felesleges elem áll a cég raktáraiban világszerte – ezek számát igyekeznek csökkenteni. Az eladatlan játékok azonban nem fogták vissza a céget, hogy világelsővé váljon és megelőzze a Barbie-t gyártó Mattelt.
A legnagyobb probléma a festett játékfejek hiánya, pontosabban azok dekorálása. Ennek megoldására a cég némileg átszervezte a gyárak közötti munkamegosztást, így a magyarországi üzemben, valamint Csehországan, de Mexikóban is, azaz mostantól Nyíregyházán is festik a speciális játékfejeket. A Wall Street Journal a cég gazdasági vezetőjét, John Goodwint idézi, aki szerint úgy tekintenek a mostani helyzetre, hogy rugalmasabbá tehetik az ellátórendszerüket és minimalizálják a gyárak veszteségeit.
A hiány jellemzően a kisebb játékboltokban mutatkozhat meg, akik a rendeléseiket sokkal közelebb helyezik az ünnepekhez, így lemaradhatnak több termékről is. "Ez egy pozitív probléma a Lego számára, de hatalmas a kiskereskedelemnek" – mondta Hanne Gundorff, a játékgyár vezetőségi tagja.
A cég új telephelyeket is nyitni kíván a jövőben – így Kínában is –, hogy azokon a területeken legyenek az új üzemeik, ahol a legnagyobb igény mutatkozik a színes építőjáték iránt.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.