Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Szenved a reklámadótól? A 2014-ben bevezetett reklámadóról szóló törvény nem csupán a reklámot közzétevőnél keletkeztet a megrendelt reklám után reklámadó fizetési kötelezettsége, hanem a reklámot megrendelő vállalkozást is terhelheti az adófizetési kötelezettség. Az Adózóna mutatja, hogyan lehet megszabadulni tőle.
A reklámadó törvény felsorolja azokat a reklámhordozókat, reklámfelületeket, amelyeken adóköteles a reklámozás. Ez a felsorolás taxatív, tehát ami nem szerepel benne, azután nem kell reklámadót fizetni - írja az Adózóna. Érdemes kihasználni ezeket a kiskapukat, hiszen remek lehetőséget teremtenek a vállalkozás terheinek csökkentésére.
Adómentesen lehet reklámozni például moziban, a filmek előtti reklámblokkban, mert a mozivásznon történő reklámozás nem esik bele a reklámadó törvény egyetlen kategóriájába sem. Bármely bevásárlóközpontban, moziban, sportlétesítményben vagy egyéb nyilvánosan látogatható épületben elhelyezett képernyőn, kivetítőn is adómentesen teheti közzé reklámját, ha azt nem szerkesztett televízióműsor keretében, hanem úgy teszi, hogy a különböző reklámozók hirdetései egymást követik a képernyőn.
Nem minősül reklámadó köteles reklámnak, ha egy sporteseményen, díjátadón, vagy egyéb rendezvényen a szponzor nevét, termékét, szolgáltatását csak szóban, például díjátadáskor, felkonferáláskor népszerűsítik, ugyanis csak a valamilyen hordozón rögzített reklám képezi a reklámadó tárgyát.
További részleteket itt lehet olvasni.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.