Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Két amerikai specialista összedolgozásából született meg az első nyomtatható drón-Jet: 15 kilós és 240 km/h az utazósebessége.
Az Aurora Flight Sciences és a Stratasys kollaborációjából megszületett a világ első sorozatgyártásra kész olyan sugárhajtású drónja, melyet 3D nyomtatóval állítanak elő. A járművet egyébként bemutatták már a dubai repülőshown, ahol 240 km/h végsebessége ellenére jól manőverezhetőnek bizonyult.
A méhsejt szerkezetű testének köszönhetően mindössze 15 kg tömegű légijárműnek egészen pontosan 80 százaléka készül 3D-s nyomtatással. A cégek azonban semmilyen célszámot nem tűztek maguk elé e téren, mivel egyszerűen azt kívánták demonstrálni, hogy milyen drámaian gyorsan lehet ma az első skiccektől a részletekre kiterjedő tervezésen át a szériakész állapotig eljutni a repülésben is a 3D nyomtatási technológia segítségével.
A mini sugárhajtású repülőgépet sem tekintik végleges formájúnak, méretűnek és paraméterűnek, hiszen ugyanilyen gyorsan lehetséges szerintük másfajta testreszabott, feladatspecifikus járművet építeni, ráadásul a kis szériás gyártás korábban felmerülő pluszköltségeinek jelentős részével sem kell számolni.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.