A GVH még 2014 végén piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek.
Arról is értesítették őket, hogy az M-RTL emellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.
A GVH szerint a társaság magatartása sértheti a versenytörvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó egyes rendelkezéseit, ezért június 15-én versenyfelügyeleti eljárást indított az M-RTL ellen, és vizsgálja a reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatot.
A hatóság közölte, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Az eljárás a tények tisztázására, ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul, az eljárás lefolytatására 6 hónap áll rendelkezésre, amely az ügy bonyolultságától függően két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható – közölte még a GVH.
A versenyhivatal szerint hasonló aggályok már megfogalmazódtak korábban is, akkor a GVH a 2011. december 19-én kelt határozatában – az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó – kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.