szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közel egymillió embert próbálja elkapni online vásárlással a karácsonyi vásár kezdetén a Black Friday nyitóakcióit.

Egy felmérés szerint a 18-59 éves hazai internethasználók egyötöde tervezi, hogy vásárolni fog a pénteki akciókban, azaz a "Black Friday" napján. Az Amerikai Egyesült Államokban csaknem ötven éve a hálaadást követő pénteket nevezik így, ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.

Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek. A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt. A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben.

Akár 70 százalékos leértékeléssel is találkozhatnak a vásárlók ezen a napon, ez még így is megéri sok áruháznak és üzletnek. Hogy mindez miként lehetséges, olvassa el részletes cikkünket, hogy milyen akciókkal és trükkökkel játszhatnak a kereskedők, így az is kiderül, hogy miért nem lehet egész évben fekete péntek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!