Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"393b1134-d52d-4085-becc-48038595be08","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"Az ellenzék lesajnálása sokáig nyerő stratégiája volt a Fidesznek, most azonban a Tisza mozgósítását segíti. A kormánypárt hibájából a nyilvánosságban uralkodóvá vált a nézet, hogy Magyar Péterék vezetnek, és már Orbán Viktor is ezzel a percepcióval kénytelen küzdeni.","shortLead":"Az ellenzék lesajnálása sokáig nyerő stratégiája volt a Fidesznek, most azonban a Tisza mozgósítását segíti...","id":"20250423_hvg-Fidesz-Tisza-Orban-Viktor-nepszeruseg-kommunikacio-Magyar-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/393b1134-d52d-4085-becc-48038595be08.jpg","index":0,"item":"8151e4a7-6f2a-4d31-97b9-a4091bd2fa63","keywords":null,"link":"/360/20250423_hvg-Fidesz-Tisza-Orban-Viktor-nepszeruseg-kommunikacio-Magyar-Peter","timestamp":"2025. április. 23. 06:30","title":"Orbán örvényben: a Fidesz is azt sugallja, hogy csak második a Tisza mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"784623ab-d862-4719-9db9-a90df98dc65c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Évente 1,2 millió forintos jutalomban részesítenek egy pályakezdő vagy középgenerációs írót.","shortLead":"Évente 1,2 millió forintos jutalomban részesítenek egy pályakezdő vagy középgenerációs írót.","id":"20250423_Simon-Bettina-nyerte-a-Hazai-Attila-Irodalmi-Dijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/784623ab-d862-4719-9db9-a90df98dc65c.jpg","index":0,"item":"af3e6fc3-51c4-4f58-8d8e-5ecb342c9403","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Simon-Bettina-nyerte-a-Hazai-Attila-Irodalmi-Dijat","timestamp":"2025. április. 23. 10:19","title":"Simon Bettina nyerte a Hazai Attila Irodalmi Díjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Marco Rubio külügyminiszter közlése szerint széles körű átszervezési tervet dolgoztak ki, ami minden elemében érinti a minisztériumot, „irodáktól a nagykövetségekig”.","shortLead":"Marco Rubio külügyminiszter közlése szerint széles körű átszervezési tervet dolgoztak ki, ami minden elemében érinti...","id":"20250423_amerikai-kulugyminiszterium-atalakitas-marco-rubio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"24b5376e-eb2f-4e24-8178-cf6c49be1709","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_amerikai-kulugyminiszterium-atalakitas-marco-rubio","timestamp":"2025. április. 23. 08:47","title":"Teljesen átalakítanák az amerikai külügyminisztériumot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c4b378e-a5da-4c1d-b008-cd280292edfb","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Potenciazavarok, romló szexuális teljesítmény, meddőség: a férfiak számára legrémisztőbb gondok mögött sokszor egyetlen betegség, a prosztatagyulladás áll. A prosztatitisz nem ritka probléma, ez a férfiak egyik leggyakoribb betegsége, noha gyógyításához csak kevés esetben kérnek orvosi segítséget. Pedig ha már nagy a baj és a tünetek hónapok óta fennállnak, a terápia hosszú és nehézkes lehet. Ezért érdemes már az első panaszok jelentkezésekor szakorvos segítségét kérni. ","shortLead":"Potenciazavarok, romló szexuális teljesítmény, meddőség: a férfiak számára legrémisztőbb gondok mögött sokszor egyetlen...","id":"20250418_Ferfiak-nepbetegsege-prosztatagyulladas-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c4b378e-a5da-4c1d-b008-cd280292edfb.jpg","index":0,"item":"b6d47bb6-bd53-47d6-864d-c6d7347c9964","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250418_Ferfiak-nepbetegsege-prosztatagyulladas-proxelan","timestamp":"2025. április. 23. 07:30","title":"A férfiak népbetegsége: a prosztatagyulladás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük arra, hogy Ferenc pápa temetése és az utód megválasztása közötti időszakban milliók utaznának oda az egyébként is óriási tavaszi turistatömegen felül. ","shortLead":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük...","id":"20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5.jpg","index":0,"item":"f810b6ab-0c6b-4c2e-8596-7ca35296ceb1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 11:55","title":"Hogyan birkózik meg Róma azzal, hogy hirtelen a fél világ oda szeretne utazni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A kínai autógyár vízfogyasztása egy kisvároséval ér majd fel.","shortLead":"A kínai autógyár vízfogyasztása egy kisvároséval ér majd fel.","id":"20250423_BYD-gyar-Szeged-vizfogyasztas-kinai-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46.jpg","index":0,"item":"02bd7e65-98c7-44f2-8b79-a3ebfcf8e572","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_BYD-gyar-Szeged-vizfogyasztas-kinai-auto","timestamp":"2025. április. 23. 17:59","title":"Ötször annyi vizet használ majd el autónként a szegedi BYD-gyár, mint amennyit a kecskeméti Mercedes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e58b86c-064d-4f59-8195-5ad9229b1ba6","c_author":"OTP Private Banking","category":"brandcontent","description":"Lejtmenetben lévő gazdasági helyzetben vagy egészen kusza családi viszonyok közepette is zökkenőmentessé teheti a generációs vagyontranszfert a bizalmi vagyonkezelés. Az adóoptimalizációs előnyökkel is rendelkező megoldással olyan személy is bekerülhet a kedvezményezetti körbe, aki nem tartozik a törvényes örökösök közé.","shortLead":"Lejtmenetben lévő gazdasági helyzetben vagy egészen kusza családi viszonyok közepette is zökkenőmentessé teheti...","id":"20250423_bizalmi-vagyonkezeles_OTP","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e58b86c-064d-4f59-8195-5ad9229b1ba6.jpg","index":0,"item":"47db25c7-cafa-4808-b7a6-3cbce3ee72f9","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_bizalmi-vagyonkezeles_OTP","timestamp":"2025. április. 23. 11:30","title":"Kiszámíthatatlan időkben is kiszámíthatóságot jelent a bizalmi vagyonkezelés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3aa97e54-9901-481c-b62f-1c281a148d50","c_author":"Domány András","category":"kkv","description":"A kérelmeket csak elektronikus úton lehet benyújtani, a keretösszeg 50 millió forint.","shortLead":"A kérelmeket csak elektronikus úton lehet benyújtani, a keretösszeg 50 millió forint.","id":"20250423_csongrad-megye-vihar-foliasator-agrarminiszter-rendelet-mezogazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3aa97e54-9901-481c-b62f-1c281a148d50.jpg","index":0,"item":"fc22b9c7-a774-48b4-a9be-cabdd6d5e328","keywords":null,"link":"/kkv/20250423_csongrad-megye-vihar-foliasator-agrarminiszter-rendelet-mezogazdasag","timestamp":"2025. április. 23. 06:10","title":"Nyolc hónap után kapnak segítséget a tavaly nyári csongrádi viharkárosultak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
VW dízelbotrány: a felelősöket áprilisban nevezhetik meg
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A cég beismerte, hogy a fejlesztői egyszerűen nem tudták megoldani a károsanyag-kibocsátási határértékek betartását.
A dízelmotorok emissziós tesztértékeit meghamisító Volkswagen-csoport vezetői kommunikációs szempontból megpróbálták a legtöbbet kihozni a botrányból azon a sajtótájékoztatón, ahol az ügyben folytatott vizsgálat állásáról számoltak be. Hans Dieter Pötsch, a csoport első embere hosszasan és részletesen magyarázta, hogy eddig mit tettek annak érdekében, hogy soha többet elő ne fordulhasson hasonló eset, majd a szokásos fordulatot bevetve jó lehetőségnek nevezte a helyzetet arra, hogy az autógyártó megújuljon.
A VW várhatóan az április 21-re tervezett éves közgyűlésére fejezi be a botrány kivizsgálását, és személyes felelősöket majd csak akkor nevez meg, mert ahogy Pötsch mondta, addig nem lehetnek bizonyosak benne, hogy a gyanúba keveredett személyek ténylegesen elkövették-e a hibákat.
AFP / Damien Meyer
Matthias Müller, a VW vezérigazgatója egyenesen azt mondta: „az eset banális, de éppen ezért jó kiindulási alap, hogy helyrerázzuk a dolgokat”. Müller elmondta, hogy a Volkswagen mérnökei egyszerűen nem voltak képesek olyan technológiát fejleszteni, amellyel a szigorú amerikai károsanyag-kibocsátási határértékeket tartani lehetett volna. Ekkor azonban nem arra törekedtek, hogy nagyobb erőbedobással tovább fejlesszenek, hanem kitalálták azt a szoftvert, amely csak a hivatalos teszteken csökkenti a kibocsátást, a hétköznapi használatban viszont nem. „A jogszabályok és az etikai szabályok ilyen átlépése nem elfogadható a csoporton belül. Nem tudjuk, hogy az érintettek egyáltalán tisztában voltak-e azzal, hogy mit kockáztatnak, akár személyesen, akár a vállalat jövője szempontjából” – mondta Müller.
A vezérigazgató arról számolt be, hogy az Európában használt motorok esetében a megoldást már megtalálták. A mérnökök a botrány kirobbanása óta „éjjel-nappal dolgoztak”, és ma már létezik olyan megoldás, amely biztosítja az emissziós határérték betartását, és még pénzügyileg sem dönti romba a VW-t. „Önök most azt kérdezhetik, hogy ha ez ilyen egyszerű, akkor eddig miért nem tettük meg, de az a válaszom, hogy annak idején még nem állt rendelkezésre az a technológia, ami ma, másrészt az elmúlt években azt hittük, minden rendben van, és nem kellett ilyen típusú fejlesztésre koncentrálnunk” – mondta Müller.
Az európai autótulajdonosokat értesíteni fogják arról, hogy mikor és hogyan kaphatják meg a szoftverfrissítést. A visszahívások januártól indulnak.
Az Észak-Amerikában használt motoroknál sokkal bonyolultabb a helyzet, mert a nitrogén-oxidokra vonatkozó határértékek szigorúbbak, és arra vonatkozóan egyelőre nem tudott érdemi információval szolgálni Müller, hogy ott mikor javíthatják a hibát.
Európa-szerte egyre népszerűbbek a szélsőjobboldali pártok, ám rajtuk kívül is van egy aktív, politikával nem foglalkozó underground szcéna, ahol a radikálisok kivárnak. De nem mindenki.