Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Bár a jegybank már észrevette a szabályozás gyengeségét és figyelmeztetést is kiadott, továbbra is virul az uzsorkölcsön "üzletág". Az MNB öt zálogcég ellen folytat – egyelőre – fogyasztóvédelmi vizsgálatot.
Egy trükköt alkalmazva vígan működnek manapság is olyan vállalkozások, amelyek elképesztő haszonnal (thm-mel) adtak kölcsön a megszorultaknak – többnyire kispénzű, megszorult embereknek. A jegybank azonban büntetés helyett egyelőre fogyasztóvédelmi vizsgálatot folytat öt zálogcég ellen – írja a Napi.hu. A szóban forgó cégek a kedvező teljes hiteldíjmutatóval (thm) és a futamidővel ügyeskedtek. Az érintett több ezer vagy tízezer ügyfél persze ezt nem vette észre, így két lehetőség közül választhatott: kifizette az uzsorának is tartható kamatot vagy bennhagyta az ékszert a zálogházban.
Felügyeleti szerepében az MNB a Napi.hu korábbi cikkének megjelenése után vizsgálni kezdte az érintett zálogházakat. A kifogásolt gyakorlat folytatásának megszüntetése érdekében 2015 júniusában a jegybank 75 kézizálogkölcsönt nyújtó piaci szereplőnek küldött fogyasztóvédelmi figyelmeztetést. A figyelmeztetés ellenére azonban maradt öt olyan kézizálogkölcsönt nyújtó intézmény, ahol továbbra is folyik az uzsorahitel jellegű zálogházi gyakorlat.
További részleteket itt lehet olvasni.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.