Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Évi 1200 kilométer útszakasz felújítása szerepel abban a 400 milliárd forintos, költségvetési keretből finanaszírozandó tervezetben, mellyel február végén áll elő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A szakállamtitkár azonban már most bejelentette.
Február végéig öt évre szóló útfelújítási programot állít össze a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – mondta Tasó László, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1-en. Évente 1200 kilométert újítanak fel, és azt a hazai költségvetésből finanszírozzák. Az államtitkár elmondta, hogy 2007–2013 között többnyire az új utak építése volt a jellemző, ezért nagy jelentősége van annak, hogy a kormány a magyar közút számára biztosítható új modellt engedélyezett, amelynek segítségével megállítják a vagyonvesztést és középtávon "utolérjük magunkat".
Tasó László közölte: az idei évtől 2020 végéig 400 milliárd forintot fordítanak az utak működtetésére, fenntartására, karbantartásra. A felújítás során megújulnak az útpályák megújul, a munkálatok kiterjednek majd a vízelvezetésre, a burkolati jelek felfestésére, és szükség esetén a buszmegállókra is. Az államtitkár hangsúlyozta, a magyar gazdaság olyan helyzetben van, hogy az ország hazai költségvetésből tud új utakat építeni, illetve felújítani, uniós forrásból pedig a már jóváhagyott programokat lehet megvalósítani.
Az idén elkezdődnek az ütemezett útfelújítások, és emellé a következő 3,5-4 évben 400 kilométer új utat építenek – tette hozzá.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?