Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Korhatárossá tenné az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a dohányzós jeleneteket bemutató filmeket, mint a dohánytermékek promóciójának utolsó bástyáját.
A nemzetközi szervezet a február végi Oscar-gála előtt jelentette be tervét arra hivatkozva, hogy miközben számos ország megtiltotta a dohánytermékek reklámját, szponzorálását, a cigarettagyártók a filmipar segítségével toborozzák a jövő dohányosait - közölte a Guardian.
A WHO Dohánymentes filmek címmel hétfőn hozta nyilvánosságra jelentését, amely szerint a 2014-ben bemutatott hollywoodi filmek 44 százalékában dohányoztak, és a nem korhatáros filmek 36 százalékában is rágyújtottak. A szervezet megemlítette, hogy a rendkívül népszerű Transformers: A kihalás kora című produkcióban már egy robot is cigizett.
Armando Peruga, WHO dohányzás elleni programjának menedzsere azt mondta, hogy míg korábban csökkent a filmekben a dohányzós jelenetek száma, 2013-14 fordulóponttá vált, és ismét növekedést tapasztaltak ezen a téren. "A dohányipar alternatív utakat keres termékei reklámozására, és a filmekben találták meg az utolsó bástyájukat" - közölte Peruga.
A WHO először 2009-ben vetette fel, hogy a dohányzós jelenteket ábrázoló filmek kapjanak 18 éven felülieknek szóló besorolást.
Egy amerikai tanulmány szerint az új dohányosok 37 százaléka a filmvásznon látható dohányzás miatt gyújt rá. Az amerikai betegségellenőrzési és megelőzési központ (CDC) pedig úgy becsülte, hogy a filmvásznon vagy képernyőn megjelenő dohányzás 2014-ben hatmillióval növelte a fiatalkorú amerikai dohányosok számát, és közülük két millióan végül a dohányzás miatt kialakuló betegségek áldozatai lesznek.
Peruga szerint a filmekben messze többen és többet dohányoznak, mint azokban a társadalmi rétegekben, amelyeket ábrázolnak. A WHO szerint a dohányzós jeleneteket tartalmazó filmeket csak kemény dohányzásellenes reklámokkal együtt szabadna forgalmazni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.