Közel egymilliárdért hirdethetett az állam a Habony-féle lapban

A Magyar Narancs megpróbálta összeszámolni, mennyi állami hirdetést szedett össze Habony Árpád tavaly alapított médiacége. Arra jutottak, az ingyenes nyomtatott Lokálban mintegy bruttó egymilliárdért hirdethetett az állam.

  • hvg.hu hvg.hu
Közel egymilliárdért hirdethetett az állam a Habony-féle lapban

Mintegy egymilliárd forintnyi állami hirdetést kapott eddig Habony Árpád tavaly alakult médiacége – derül ki a Magyar Narancs e heti számában megjelent összesítésből.

A lap annak próbált utánajárni, hogy Habony Árpád tavaly áprilisban alakított Modern Media Group nevű cége, amely a Lokál nevű 500 ezres példányszámú ingyenes nyomtatott lapot, a lokal.hu-t és a 888.hu-t adja ki, mennyi pénzért kapott eddig állami hirdetéseket.

A kapott válaszokból az derült ki, hogy a Lokál legnagyobb hirdetője a Szerencsejáték Zrt., amely bruttó 306,9 milliót költött eddig hirdetésekre, az MVM 2015-ben bruttó 114,26 millióért vásárolt felületeket a paksi beruházáshoz kapcsolódó hirdetésekhez az online és nyomtatott Habony-lapokban, de a hirdetők között volt a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Zeneakadémia, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a BKK, az MFB-csoport egyik cége, a Budapesti Temetkezési Intézet, a Gazdasági Versenyhivatal, a Főtáv, az Operettszínház, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, az MTVA és a Budapesti Gyógyfürdők is.

Az Emmi nem közölte a Magyar Naranccsal, hogy mennyiért hirdetett Habony lapjaiban, a Magyar Turizmus Zrt. üzleti titokra hivatkozott, az Erzsébet-program gazdája, a Magyar Üdülési Alapítvány pedig tagadta, hogy hirdetett volna, holott számos hirdetésük megjelent a lapban. A budapesti kerületek is több millióért hirdettek a lapokban, a Kocsis Máté vezette VIII. kerület közbeszerzés útján kötött négyéves keretszerződést Habony cégével bruttó 91,4 millióra.

Bár a Miniszterelnöki Kabinetiroda sem közölte, hogy mennyiért tettek közzé egész oldalas "A magyar reformok működnek" és nemzeti konzultációs hirdetéseket, a lap számításai szerint ez 115 millióba kerülhetett, így az állami szféra a nyomtatott Lokálban, Habony lapjában összesen körülbelül bruttó 941 millióért hirdethetett. Az online felület hirdetéseit ellenben nem tudták összeszámolni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mennyit ér a cégem?

A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.