Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Felújítják és villamosítják a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonalat. Csütörtökön kezdődött a munka, év végére ígérik a befejezést. Ez a szakasz 48 kilométeres. Több helyen átépítik a pályát, az átjárókat, és vágányokat cserélnek. A vonal állomásain és megállóhelyein új peronokat alakítanak ki.
A vonal a GYSEV hálózatához tartozik, amelyen tavaly ősszel zárták le a Mosonszolnok–Csorna–Porpác szakasz villamosítását. A Szombathely és Zalaszentiván közötti vonal nemzetközi viszonylatban és az elővárosi közlekedésben is kiemelten fontos.
A felújítást a felsővezeték oszlopainak felállításával kezdték meg csütörtökön a szombathelyi vasútállomáson.
A 48 kilométeres szakaszon új villamos felsővezeték-hálózatot építenek ki. Több helyen teljesen cserélik vagy áthelyezik a vágányokat. Az összes állomáson és megállóhelyen új, 55 cm magas peronokat alakítanak ki, padokkal, esőbeállókkal, járdákkal és kerékpártárolókkal. Hét vasúti átjárót átépítenek.
A korszerűsítést a Kohéziós Alap 13,3 milliárd forintos támogatásával valósítják meg, a tervek szerint év végére.
Május 17-e és augusztus 15-e között egyáltalán nem járnak vonatok a Szombathely–Zalaszentiván vonalon, az utasokat pótlóbuszok viszik majd. Ha újraindul a forgalom, itt is járnak majd új FLIRT motorvonatok.
2017-től a vonal központi forgalomirányítását egy szombathelyi forgalomirányító központból végzik majd, az állomásokon pedig korszerű utastájékoztatási rendszert építenek ki.
A GYSEV korábban korszerűsítette már a Bécs–Sopron–Szombathely–Szentgotthárd–Graz korridor magyarországi szakaszát, összesen 10 új motorvonatot vásárolt, vasúti átjárókat tettek biztonságossá.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója bízik abban, hogy a felújítása után a fejlesztést folytatják, nagyon fontos lenne Zalaszentivánnál egy úgynevezett delta vágány kiépítése, amely könnyítené a közlekedést Szlovénia felé. Villamosítani kellene a Zalaszentiván és Nagykanizsa közötti vasúti szakaszt is, ez azonban már nem a GYSEV területe.
Szombathely közlekedési helyzetében nemcsak a vasúti korszerűsítés jelent majd hatalmas előrelépést. Idén megépítik ugyanis az M86 Hegyfalu–Csorna szakaszát, ezzel a vasi megyeszékhely végre bekapcsolódik majd a gyorsforgalmi hálózatba – írják a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.