szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyorsan nő az online vásárlás népszerűsége a pénzügyi szolgáltatások területén is, az elemzések szerint pedig a bankfiókokat sok tranzakció esetében az úgynevezett mikrofiókok és az okostelefonok vehetik át.

Tavaly a netezők körében az online vásárlók aránya elérte a 65 százalékot, Magyarországon pedig az elmúlt három évben az online vásárlások terén 12 százalékpontos volt a növekedés, jelenleg a magyar felhasználók 47 százaléka vásárol rendszeresen a neten – közölte a Concorde Alapkezelő.

Bár a toplista élére a ruházati és sporttermékek, utazás, szállásfoglalás, háztartási és számítástechnikai eszközök kerültek, a tendencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások körében is terjed.

Az alapkezelő szerint figyelemre méltó, hogy az európai internetezők közül minden kilencedik felhasználó pénzügyi terméket, banki, biztosítói szolgáltatást is rendszeresen vásárol online, ahol a kínálat folyamatosan bővül olyan online pénzügyi szolgáltatásokkal, amelyekre a kereslet az offline térben már régóta jelentős.

Az Alapblog összeállítása szerint az emberek többnyire terhesnek érzik, ha valamit személyesen kell elintézniük, egyre több olyan online szolgáltatás jelenik meg, amely tovább szűkíti a bankok és az ügyfelek közötti kapcsolatot. Az online csatornák erősödésével a fiókok látogatottsága várhatóan tovább esik, a csökkenés azonban nem mindenhol lesz egyforma.

Erre utal, hogy bár több olyan európai ország is van, ahol a bankfiókok száma a felére esett vissza, az USA-ban egyelőre messze nem ennyire meredek a zuhanás.

A bankfiókok után jöhetnek a csúcsidőben nyitva tartó reptéri check-in pulthoz hasonló mikrofiókok, illetve a távolabbi jövőben az okostelefonok lesznek a bankok legfőbb csatornái. Bár a digitalizáció következtében a bankfiókok iránti kereslet egyértelműen visszaesett, várhatóan e csatorna sem tűnik el teljesen. Ha egy átutalásról vagy készpénzfelvételről van szó, már általában a lakosság sem a fiókban gondolkodik.

A Concorde Alapkezelő szerint a komplexebb, nagy értékű tranzakciókhoz kapcsolódó tanácsadás; mint egy hitelfelvétel vagy a vagyonkezelés terén továbbra is fontos a személyes kapcsolat, és ez a jövőben is így marad. Így mind a bankok, mind a pénzügyi szolgáltatók számára fontos marad a fizikai jelenlét fenntartása, még ha alacsonyabb szinten is, mint ahogy azt eddig tapasztaltuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!