Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Budapest után Debrecen a második magyarországi város, ahová menetrendszerű járatot üzemeltet a Lufthansa. A legnagyobb német légitársaság Münchenből érkező gépe hétfő délelőtt szállt le az egykori szovjet katonai repülőtéren, és ezentúl hetente háromszor közlekedik gép Debrecen és München között.
A Lufthansánál több mint egy évtizede került fel Debrecen a hálózatbővítési listára, és a járatindítást kétéves felkészülés előzte meg. A város vezetői is támogatták a Lufthansa megjelenését, mivel úgy vélik, csak akkor csatlakoznak újabb külföldi cégek is a már Debrecenben jelen lévők mellé, ha a település még könnyebben elérhetővé válik.
A Wizzair által is használt repülőtér forgalma gyorsan nő, a 2011-es 18 ezer után tavaly 180 ezer utas fordult meg a légikötőben, és idén várhatóan 300 ezer fölé emelkedik a forgalom. A heti három járat még nem jelent konkurenciát Budapest számára, ahol tavaly a Lufthansa csoportnak 1,6 millió utasa volt. A légitársaság illetékesei közölték azonban, hogy növelhetik a járatsűrűséget, ha a járat beváltja a hozzá fűzött reményeket.
A debreceni repülőteret a magyar utasok mellett a régióhoz közeli szomszédos országok polgárai is használják: a vendégek nagyjából harmada Nagyváradról, illetve a város környékéről jön. Vannak ukrajnai, illetve szlovákiai utasok is.
A tavaly márciusi katasztrófa ellenére – amikor a Germanwings légitársaság egyik pilótája szándékosan egy hegyoldalnak vezette gépét – jó évet zárt a Lufthansa-csoport. A Lufthansából, az Eurowingsre átkeresztelt Germanwingsből, a Swissből, az Austrian Airlinesből, valamint a Brussels Airlinesből álló holding tavaly 1,3 millió járata 107,7 millió utast szállított, és megduplázva 2014-es eredményét 32,1 milliárd eurós bevétel mellett 1,8 milliárd eurós adózás előtti nyereséget ért el.
"A katasztrófa miatt az érzelmekről is szólt a tavalyi év, és az is szokatlan volt, hogy sok volt a munkabeszüntetés. Tavaly 18 napon volt sztrájk, és utasaink nem ezt várják tőlünk" – mondta újságíróknak Boris Ogursky, a Lufthansa szóvivője. Hozzátette: a földi kiszolgáló személyzettel már megállapodtak az új bérezési rendszerről, és jól halad az egyeztetés az utaskísérőkkel is. "A pilótákkal abban egyeztünk meg, hogy döntőbíróság elé kerül a bérvita, és amíg nem születik megállapodás, egyik fél sem árul el részleteket" – magyarázta.
A Lufthansa idén a rövid és közepes járatain is elérhetővé teszi az internethasználatot. Csakúgy, mint a tengerentúli városokba közlekedő gépeken, a szolgáltatást műholdakkal biztosítják, ám 2017-től a szárazföld fölött közlekedő gépek már a földön elhelyezett tornyokból is kaphatnak jeleket. "Az internet bevezetéséhez szükséges technika már megvan, a bevezetés a kapacitás kihasználástól függ. A műholdas jeleket fogó antennák beszereléséhez pár napra ki kell vonni ugyanis a gépeket a forgalomból, és nem szeretnénk, ha e miatt járatkimaradások lennének" – mondta Ogursky a HVG-nek. Hozzátette: a szolgáltatás nevéről, illetve díjáról még nem született döntés.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A Fidesz meg akarja mutatni, hogy a pártnak van valós társadalmi bázisa, szavazói önbizalmát növelné a digitális honfoglalással – mondja a politológus. De kiket céloz meg Dopeman podcastjával? És ad majd interjút független médiának is?
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
Megválna romániai gázüzletágától a német Eon, de egyelőre nem tud, mert a politika hirtelen beleszól az üzleti szándékokba. Mi állhat a háttérben? – ennek járt utána a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Egyszerű kérdés lehetne, hogy a gázfogyasztásnak mekkora része van a rezsicsökkentési határ fölött, csakhogy a KSH és az MVM adatai között négyszeres a különbség. Márpedig a 2026-os adóemelések egy részét épp ez alapján számolják ki.
Ismét az X-en szólalkozott össze Szijjártó Péter és az ukrán kollégája, Andrij Szibiha.