A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának felújítása, ezért Tarlós István ígéretével szemben a következő önkormányzati választás, azaz 2019 ősze előtt szinte biztosan nem tudják átadni a metróvonalat – tudta meg a Népszabadság, amely szerint csúszásban van a szerelvények felújítása is.
A főváros által készített belső ütemterv szerint az idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának rekonstrukciója – írta a Népszabadság.
A lap szerint Tarlós István főpolgármester tavaly októberben még úgy vélte, nincs ok a 2018. végi átadási határidő módosítására, de idén februárban már a metróvonal infrastruktúrafelújításának végső határidejeként 2019. szeptember 30-át, az önkormányzati választások előtti időpontot jelölte meg.
A főpolgármester a hvg.hu-nak néhány napja is azt mondta, hogy az infrastruktúra teljes felújítása 2019 nyarára várható. Csakhogy a Népszabadság információi szerint már a BKV-nál sem bíznak abban, hogy a munka 2020 első negyedéve előtt befejeződhet, a csúszás már most több hónapos.
A kivitelezési tervek készítését célzó első tender a minisztériumnál elakadt, a következőt január közepére ütemezték, de február végén hirdették meg. Az ajánlattételi határidő március vége volt, de az eredményhirdetés körül nagy a bizonytalanság. A kivitelezői tendert nyár elején hirdethetik meg, ennek átfutása a jogorvoslati eljárásokkal együtt legalább fél év. Idáig juthat el pénz nélkül a főváros.
A kivitelezési szerződést csak akkor köthetik meg, ha a szükséges fedezet a főváros rendelkezésére áll, de pénznek egyelőre se híre, se hamva. A legutóbbi kormányhatározatban ugyanis csak annyi szerepel, hogy a projekt 125 milliárdos uniós keretét 137,5 milliárdra emelik. A fejlesztési minisztériumnak ennek alapján kell benyújtania a támogatási kérelmet az Európai Bizottsághoz, az egyeztetések csak ezt követően kezdődhetnek el.
Tarlós István a folyamatok felgyorsításával „személyes megbízottként" bizalmasát, Pető Györgyöt bízta meg. Pető korábban az MSZP színeiben alpolgármester volt Óbudán, majd a Fővárosi Biztonsági Iroda és a Fővárosi Közterület-felügyelet élére került. A projekt hivatalos vezetője viszont Radnai Tibor, a DBR metró volt projektigazgatója.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.