Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Világgazdaság úgy tudja, az eddig a Közgéphez tartozó vasúti céget az osztrák Swietelsky és Mészáros Lőrinc szerezték meg.
Piaci hírek szerint az osztrák Swietelsky, illetve a felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc fennhatósága alá került a Közgép fénysebességgel növekvő vasúti érdekeltsége – írja a Világgazdaság.
A lap úgy tudja, a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. már nem Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozik, bár a cégnyilvántartásban még nincs nyoma a tulajdonosváltásnak, ott a Közgép még a Transdanuvius 2000 Kft.-n keresztül birtokolja a céget.
Simicska Lajos építőipari cége 2011-ben szerezte meg a Dunántúli Kft.-t, amely vezető vállalkozás volt a vasúti biztosítóberendezések piacán, az uniós pénzekből támogatott vasútfelújítások pedig az építőipari cégeken kívül a biztosító- és távközlési berendezéseket, a váltófűtést, illetve áramellátó rendszereiket kiépítő vállalkozásoknak is sokmilliárdos megrendelést jelentenek, a 2020-ig tartó ciklusban pedig akár 700 milliárd forint is juthat vasútfejlesztésre. Mészáros Lőrinc már korábban is beszállt az üzletágba, 2013-ban megszerezte az R-Kord Kft.-t, amely a cégátvétel után gyors egymásutánban több közpénzes megrendeléshez is hozzájutott, de még mindig nincsenek olyan referenciái, mint a Dunántúlinak.
A Dunántúlit az egyik, a piacon terjedő változat szerint az osztrák Swietelsky vette meg, amelyet a Közgép kegyvesztése óta a Mészáros Lőrinccel összenőtt vasútépítő partnernek tekintik. Más verzió szerint a Swietelsky és Mészáros felosztotta a Dunántúli Kft.-t, egy része az R-Kordhoz kerül, más része az osztrák építőhöz.
A linzi központú Swietelsky Baugesellschaft gmbH áprilisban jegyeztetett be egy társaságot Swietelsky Távközlés- és Biztosítóberendezés Építő Kft. néven, de a cég azt közölte, hogy ez utóbbi nem szerzett részesedést a Dunántúli Kft.-ben. Az érdekkörváltozást firtató kérdésre nem reagált sem a Közgép szóvivője, sem az R-Kord ügyvezetője, Halmi Tamás, illetve a cégvezető Csűrös Sándor.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Teljes kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást, ahol végül a szervezők szerint 200 ezren voltak.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Tisza 46, Fidesz 35. A Mi Hazánk mellett a DK is bejutna.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.