Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Jelenleg az a legvalószínűbb, hogy az Európai Unió a költségek felét fedezi, de még az is elképzelhető, hogy a fővárosi kerületeknek is be kell majd szállniuk a finanszírozásba.
A Népszabadságnak Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára azt mondta: várhatóan az unió vissza nem térítendő támogatás formájában fedezi a költségek felét – nagyjából 70 milliárd forintot –, a fennmaradó 70 milliárdot pedig a magyar állam visszatérítendő támogatásként biztosítaná a fővárosi önkormányzatnak. Úgy vélte, az EU nem tagadhatja meg a beruházás támogatását.
Ez esetben Budapestnek tíz év alatt, évi 7 milliárd forintos részletekben kellene visszafizetnie a kamatmentes kölcsönt. Ennek forrása lehet a dugódíj, a közösségi közlekedés nagyobb arányú állami kompenzációja, illetve új elemként a kerületi parkolási bevételek egy részének a fővároshoz irányítása – írta a lap, hozzátéve: a kormány azt sem tartja kizártnak, hogy a főváros kigazdálkodja az évi 7 milliárdot.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.