szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2016 első negyedévében a magyarok 4,2 millió alkalommal utaztak külföldre, 17 százalékkal többször, mint 2015 hasonló időszakában, és 32 százalékkal többet, azaz 164 milliárd forintot költöttek utazásra. A Generali felmérése szerint Ausztriát és Szlovákiát szeretjük a legjobban.

A magyarok tavaly összesen 17 millió 276 ezer alkalommal utaztak, 63,1 százalékban viszont csak egy napos útról volt szó. A többnapos utak statisztikai átlaga 2015-ben 6,3 napra jön ki, mely során – az összes utazást figyelembe véve – több, mint 633 milliárd forintot fizettünk a kiruccanásainkra. A KSH adatait alapul véve a Generali azt is előbányászta, hogy az elmúlt időszak növekvő tendenciája folytatódni látszik, hisz az idei első negyedévében 4 millió 169 ezer alkalommal utaztunk, és ezek több mint a 38 százaléka többnapos út volt.

A turisztikai célú utazások legnépszerűbb célpontja most Ausztria (2016 első negyedévében ez 2,225 millió utazásból 650 ezret jelent), majd Szlovákia következik (426 ezer utazással), és Németország (293 ezer alkalom) után, a TOP10-be bekerült az Egyesült Államok és Olaszország is. Az 5-30 napos utazásokon átlagosan 13.600 forintot költünk naponta, de a 2-4 napos (jellemzően hétvégi) kiruccanások során ezt kicsit megfejeljük (napi 15 ezer forintos költéssel).

Meglepő adatok jöttek a magyarok utazási szokásairól

Míg a nemzetközi felmérésben részt vevő csehek, görögök és lengyelek csak alig, a magyarok előszeretettel bújják az internetet minél kedvezőbb utazási ajánlat után. Másban viszont konzervatívabbak vagyunk, például nagy köteg készpénzzel indulunk a vakációra, és alig facebookozunk nyaralás közben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!