Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A nagy amerikai repülőgépgyártó fokozatosan készíti fel a repülés szerelmeseit a fájdalmas döntésre. A Boeing vezérkara egy, az amerikai tőzsdei felügyeletnek címzett hivatalos levelében jelezte: lehet, hogy hamarosan befejezik a B-747-es típus gyártását.
Jelenleg kéthavonta készül el egy Jumbo jet és pillanatnyilag húsz darabra van hivatalos megrendelése a cégnek. Egyre kevésbé van igény az óriás gépekre és az eladási ár nem fedezi a gyártási költségeket – olvasható a Boeing levelében. Ezt a tendenciát igazolja a konkurens Airbus döntése is, 2018-tól évente csak 12 darabot gyártanak a jelenleg legnagyobb utasszállítóból, az A-380-asból.
1970-ben állította szolgálatba a Pan Am légitársaság az első B-747-est, amelyet Joe Sutter fejlesztő mérnök és stábja tervezett. Azóta 1520 Jumbót adtak el világszerte és az A-380-as 2007-es megjelenéséig a B-747 volt az egyetlen, 400-nál több utas befogadására képes gép. Az utóbbi években azonban a nagy társaságok inkább preferálják a B-777-es és az A-350-es típusokat. Persze még nem kell temetni az „Égbolt Királynőjeként” is emlegetett Boeing-747-est, mert még sokáig repkednek. Jelenleg még 500 darab áll szolgálatban a világ légitársaságainál. A Fehér Ház pedig nemrég rendelt két darabot a 747-es legújabb verziójából, 2024-ben e két gép váltja le a jelenleg szolgálatban álló Air Force One jelzésű elnöki külön gépeket, amelyek ugyancsak a B-747-esek.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.