Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A nagy amerikai repülőgépgyártó fokozatosan készíti fel a repülés szerelmeseit a fájdalmas döntésre. A Boeing vezérkara egy, az amerikai tőzsdei felügyeletnek címzett hivatalos levelében jelezte: lehet, hogy hamarosan befejezik a B-747-es típus gyártását.
Jelenleg kéthavonta készül el egy Jumbo jet és pillanatnyilag húsz darabra van hivatalos megrendelése a cégnek. Egyre kevésbé van igény az óriás gépekre és az eladási ár nem fedezi a gyártási költségeket – olvasható a Boeing levelében. Ezt a tendenciát igazolja a konkurens Airbus döntése is, 2018-tól évente csak 12 darabot gyártanak a jelenleg legnagyobb utasszállítóból, az A-380-asból.
1970-ben állította szolgálatba a Pan Am légitársaság az első B-747-est, amelyet Joe Sutter fejlesztő mérnök és stábja tervezett. Azóta 1520 Jumbót adtak el világszerte és az A-380-as 2007-es megjelenéséig a B-747 volt az egyetlen, 400-nál több utas befogadására képes gép. Az utóbbi években azonban a nagy társaságok inkább preferálják a B-777-es és az A-350-es típusokat. Persze még nem kell temetni az „Égbolt Királynőjeként” is emlegetett Boeing-747-est, mert még sokáig repkednek. Jelenleg még 500 darab áll szolgálatban a világ légitársaságainál. A Fehér Ház pedig nemrég rendelt két darabot a 747-es legújabb verziójából, 2024-ben e két gép váltja le a jelenleg szolgálatban álló Air Force One jelzésű elnöki külön gépeket, amelyek ugyancsak a B-747-esek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.