Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Jogorvoslati kérelmekkel sorozta meg a Közbeszerzési Döntőbizottságot a Közgép, alighogy visszaengedték a közbeszerzési piacra. A versenytársak szerint Simicska Lajos cége visszatér a régi stratégiához, azaz annyi közbeszerzésen indul el, amennyin csak tud, és visszautasíthatatlanul olcsó ajánlatokat igyekszik tenni. Ha ez nem jön be, megtámadja a tenderek eredményét.
Ahogy visszaengedte a bíróság a Közgép Zrt.-t a közbeszerzési piacra, Simicska Lajosék megsorozták a Közbeszerzési Döntőbizottságot jogorvoslati kérelmekkel – írta a keddi Világgazdaság. A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cég összesen négy útépítő tendert támadott meg, versenytársai szerint ezzel a Közgép visszatért eredeti stratégiájához, vagyis
annyi állami pályázaton indul el, amennyin csak tud, áraival alávág a riválisoknak, de mivel ezzel sem ér célt, blokkolja az eredményhirdetéseket a tenderek megtámadásával.
A Közgép Zrt. a következő ügyekben kért jogorvoslatot: az 55-ös főút Mórahalom és megyehatár közötti szakaszának burkolatmegerősítése; a 47-es főút Hódmezővásárhelyt elkerülő szakaszára kiírt tender; a 62-es főút Szabadegyháza-ipartelep elkerülő szakaszára írt eljárás; valamint a 21-es főút egyik szakaszára kiírt pályázat.
A múlt héten a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) jogorvoslatért fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, bár eddig nem sikerült rábizonyítani Simicskáékra a kartellgyanút az M4-es sztráda építésének ügyében, csak 2,5 millió forintos bírság kiszabására elegendő szabálytalanságra leltek. Az M4-es projektből egyébként a Közgép a Tisza-híd megépítését nyerte el, az építkezést a tavaly februári G-nap után azonnal leállították. Simicska akkor megígérte, hogy minden jogi lehetőséggel élni fog a cég védelmében.
A kormányoldalnak beletört a bicskája a Közgépbe a győr-gönyűi kikötőépítésnél sejtetett hamis adatszolgáltatással is – a Közgép méltánytalan kizárása miatt az Európai Bizottság az 1,4 milliárd forintos EU-támogatás visszafizetését szorgalmazta.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.