A még drágább útépítések kora jöhet

A kormány kétévi egyezkedés után, Brüsszel kifejezett kérésére átírta a protekcionistának talált útépítési tenderfeltételeket – gyakorlatilag ugyanarra a protekcionista feltételrendszerre, ami korábban is volt.

  • hvg.hu hvg.hu
A még drágább útépítések kora jöhet

Az egész uniós támogatású útépítési tender-rendszer értelmét veszíti, ha az nyer rajta, akinek a gépei a legközelebb vannak az építési területhez.

Márpedig a 444 elemzése szerint erre a peremfeltételre támaszkodnak a kormány új kiírásai. Ráadásul épp ez a tétel volt az a pályázati követelményrendszerben, mely miatt két évig nem is jött pénz az EU-tól, majd tízmilliárdokat vontak el a győztes projektektől Brüsszelben, és ami miatt Lázár János évekig alkudozott az Európai Bizottsággal – ami végül azzal zárult, hogy ezt a protekcionista kitételt kiveszik az útépítési pályázatokból.

Az eredmény: akár 1 milliárd forinttal is többet kérhet kilométerenként az a cég, akinek közelebb van aszfaltépítő telepe. Ez egy nagyobb beruházásnál drasztikusan megemelheti az útépítések árát.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Pride után: megpróbálják-e börtönbe küldeni Karácsony Gergelyt?

Pride után: megpróbálják-e börtönbe küldeni Karácsony Gergelyt?

Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.