szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kormány kétévi egyezkedés után, Brüsszel kifejezett kérésére átírta a protekcionistának talált útépítési tenderfeltételeket – gyakorlatilag ugyanarra a protekcionista feltételrendszerre, ami korábban is volt.

Az egész uniós támogatású útépítési tender-rendszer értelmét veszíti, ha az nyer rajta, akinek a gépei a legközelebb vannak az építési területhez.

Márpedig a 444 elemzése szerint erre a peremfeltételre támaszkodnak a kormány új kiírásai. Ráadásul épp ez a tétel volt az a pályázati követelményrendszerben, mely miatt két évig nem is jött pénz az EU-tól, majd tízmilliárdokat vontak el a győztes projektektől Brüsszelben, és ami miatt Lázár János évekig alkudozott az Európai Bizottsággal – ami végül azzal zárult, hogy ezt a protekcionista kitételt kiveszik az útépítési pályázatokból.

Az eredmény: akár 1 milliárd forinttal is többet kérhet kilométerenként az a cég, akinek közelebb van aszfaltépítő telepe. Ez egy nagyobb beruházásnál drasztikusan megemelheti az útépítések árát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hétméteres szakadékba zuhant egy nő Pécsen

Hétméteres szakadékba zuhant egy nő Pécsen

Felhős és esős lesz a péntek, a hegyekben még hó is eshet

Felhős és esős lesz a péntek, a hegyekben még hó is eshet

Felsővezeték szakadása miatt sokat késnek a vonatok a Budapest–Cegléd vonalon

Felsővezeték szakadása miatt sokat késnek a vonatok a Budapest–Cegléd vonalon