Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nincs elég alkalmazható ember a térségben, és már a megyékkel távolabbról hozott dolgozók lehetséges száma is a végéhez ér, így nincs könnyű helyzetben a még csak épülő indiai gumigyár Gyöngyöshalászon – írja a Népszabadság.
Már a fejvadászok se találnak munkaerőt Gyöngyöshalászra, az Apollo Tyres épülő gumigyárába. Az ok egyértelmű: a Hatvan–Jászberény–Jászfényszaru háromszögben (vagyis ahol a Bosch, a Samsung, az Electrolux és Jász-Plasztik működik), az ipari központok minden mérnököt és szakképzett munkaerőt felszívtak már, és a szabad munkaerő gyakorlatilag elfogyott.
A Népszabadság szerint harcolni kezdtek a cégek a munkásokért, és a munkaerő átcsábításának különböző trükkjei is előkerültek. A munkaerőközvetítőknél megjelent az "aláírási pénz", és az a hír is lábra kélt, hogy 100 ezer forintot ér, ha a hatvani Bosch gyárból sikerül Gyöngyöshalászra csábítani munkaerőt. A kedvcsinálás egy másik módjáról is ír a napilap, e szerint a frissen munkába állt mérnököknek általában egy évig havi 10-20 ezer forintos hűségpénzt fizet pluszban a munkaerő-kölcsönző minden, a cégnél töltött hónap után. Ha pedig valaki beajánlja egy ismerősét valamilyen pozícióra, és az betölti az állást, az ajánló fejpénzt kap.
A gumigyár nem nyilatkozott arról, hogy előzetesen felmérte-e munkaerő és kapacitás szempontjából a helyszínül választott területet.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Érdemes árnyékba húzódni.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.