Ha munkást akar, trükköznie kell az Apollo gumigyárnak

Nincs elég alkalmazható ember a térségben, és már a megyékkel távolabbról hozott dolgozók lehetséges száma is a végéhez ér, így nincs könnyű helyzetben a még csak épülő indiai gumigyár Gyöngyöshalászon – írja a Népszabadság.

  • hvg.hu hvg.hu
Ha munkást akar, trükköznie kell az Apollo gumigyárnak

Már a fejvadászok se találnak munkaerőt Gyöngyöshalászra, az Apollo Tyres épülő gumigyárába. Az ok egyértelmű: a Hatvan–Jászberény–Jászfényszaru háromszögben (vagyis ahol a Bosch, a Samsung, az Electrolux és Jász-Plasztik működik), az ipari központok minden mérnököt és szakképzett munkaerőt felszívtak már, és a szabad munkaerő gyakorlatilag elfogyott.

A Népszabadság szerint harcolni kezdtek a cégek a munkásokért, és a munkaerő átcsábításának különböző trükkjei is előkerültek. A munkaerőközvetítőknél megjelent az "aláírási pénz", és az a hír is lábra kélt, hogy 100 ezer forintot ér, ha a hatvani Bosch gyárból sikerül Gyöngyöshalászra csábítani munkaerőt. A kedvcsinálás egy másik módjáról is ír a napilap, e szerint a frissen munkába állt mérnököknek általában egy évig havi 10-20 ezer forintos hűségpénzt fizet pluszban a munkaerő-kölcsönző minden, a cégnél töltött hónap után. Ha pedig valaki beajánlja egy ismerősét valamilyen pozícióra, és az betölti az állást, az ajánló fejpénzt kap.

A gumigyár nem nyilatkozott arról, hogy előzetesen felmérte-e munkaerő és kapacitás szempontjából a helyszínül választott területet.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.