EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Az olimpia óriási lehetőség a sportszergyártóknak és a szponzoroknak. Van, aki itt alapozza meg hírnevét. Mások éppen azt teszik kockára nem túl rokonszenves üzleti gyakorlatukkal.
A riói tornaversenyek felszereléseit a Gymnova nevű francia cég szállította – ingyen. A marseille-i vállalat számára ez már ismerős, hiszen négy éve a londoni versenyekre is ingyen szállítottak. De ennek nagyon is kézzelfogható pozitív hozadéka lett. A korábban kevéssé ismert sportszergyártó cég a londoni játékok után két évvel már teljes termelésének csaknem hetven százalékát exportálta. Rió után újabb piacok meghódításában reménykednek.
Az olyan nagy nevek, mint a Coca-Cola, a McDonald’s vagy a Visa nem az olimpián teszik magukat ismertté. Mégis óriási biznisz a szponzorálás, még ha olykor a világmárkák versengésére egyáltalán nem jellemző a fair play. Ha a versenyek helyszínén a szurkoló megszomjazik vagy megéhezik, hiába akar a büfében Mastercarddal vagy American Express kártyával fizetni. A hivatalos szponzor a Visa, tehát csak az ő kártyáját fogadják el. De ha nincs Visa kártyád, válthatsz egy feltölthető ideiglenest a cég olimpiai pultjánál.
Ehhez a megoldáshoz folyamodott az AFP tudósítója is és röpke negyven percnyi sorban állás után meg is kapta a kártyáját. Ugyanígy használja ki főszponzori státuszát a Coca-Cola is. Az olimpiai helyszínek büféiben és boltjaiban csak az általa palackozott italok kaphatók, egy 3 decis ásványvíz például 2 euró 30 centnek megfelelő összegért. Italfronton csak a sör nem Coca-Cola termék. Igaz itt is van monopolhelyzet, amelyet a legismertebb brazil sör, a Skol élvez, csak ezzel olthatják szomjukat a szurkolók.
Az AFP arról is beszámol, hogy a bejáratnál a szurkolóknak le kell kaparni a nem Coca-Cola címkét a magukkal hozott palackokról. Igaz, ezt nem mindenütt veszik szigorúan. A londoni játékokon még nemkívánatos cégnek minősült az Airbnb. Rióban már hivatalos szponzor és 500 ezer szálláshelyet kínál a sportkedvelő turistáknak a San Franciscoi cég. Ezzel persze egy világrekordot is felállított: jelenleg Rióban a legdrágábbak az Airbnb-és szálláshelyek.
A nagy lóvé miatt söpörték ki a márkarendőrök az olimpiai falut
Már az ókori olimpiákon is szponzorok segítették a versenyzőket, akkor a poliszok a dicsőségért támogatták a sportolókat. A presztízs ma is sokat számít, de tanulmányok bizonyítják, hogy a szponzorok üzleti eredményeire is jótékony hatással van az ötkarikás játékok finanszírozása.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Mit keres Pedro Pascal, Dakota Johnson és Chris Evans New Yorkban? Mi mást, mint szerelmet! Mozikban az Előző életek rendezőjének új romantikus filmje, a Többesélyes szerelem. Az Oscar-díjra jelölt Celine Songgal beszélgethettünk.
A beruházás akkor indulhat meg, ha a Gazprom rábólint.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.