Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az olimpia óriási lehetőség a sportszergyártóknak és a szponzoroknak. Van, aki itt alapozza meg hírnevét. Mások éppen azt teszik kockára nem túl rokonszenves üzleti gyakorlatukkal.
A riói tornaversenyek felszereléseit a Gymnova nevű francia cég szállította – ingyen. A marseille-i vállalat számára ez már ismerős, hiszen négy éve a londoni versenyekre is ingyen szállítottak. De ennek nagyon is kézzelfogható pozitív hozadéka lett. A korábban kevéssé ismert sportszergyártó cég a londoni játékok után két évvel már teljes termelésének csaknem hetven százalékát exportálta. Rió után újabb piacok meghódításában reménykednek.
Az olyan nagy nevek, mint a Coca-Cola, a McDonald’s vagy a Visa nem az olimpián teszik magukat ismertté. Mégis óriási biznisz a szponzorálás, még ha olykor a világmárkák versengésére egyáltalán nem jellemző a fair play. Ha a versenyek helyszínén a szurkoló megszomjazik vagy megéhezik, hiába akar a büfében Mastercarddal vagy American Express kártyával fizetni. A hivatalos szponzor a Visa, tehát csak az ő kártyáját fogadják el. De ha nincs Visa kártyád, válthatsz egy feltölthető ideiglenest a cég olimpiai pultjánál.
Ehhez a megoldáshoz folyamodott az AFP tudósítója is és röpke negyven percnyi sorban állás után meg is kapta a kártyáját. Ugyanígy használja ki főszponzori státuszát a Coca-Cola is. Az olimpiai helyszínek büféiben és boltjaiban csak az általa palackozott italok kaphatók, egy 3 decis ásványvíz például 2 euró 30 centnek megfelelő összegért. Italfronton csak a sör nem Coca-Cola termék. Igaz itt is van monopolhelyzet, amelyet a legismertebb brazil sör, a Skol élvez, csak ezzel olthatják szomjukat a szurkolók.
Az AFP arról is beszámol, hogy a bejáratnál a szurkolóknak le kell kaparni a nem Coca-Cola címkét a magukkal hozott palackokról. Igaz, ezt nem mindenütt veszik szigorúan. A londoni játékokon még nemkívánatos cégnek minősült az Airbnb. Rióban már hivatalos szponzor és 500 ezer szálláshelyet kínál a sportkedvelő turistáknak a San Franciscoi cég. Ezzel persze egy világrekordot is felállított: jelenleg Rióban a legdrágábbak az Airbnb-és szálláshelyek.
A nagy lóvé miatt söpörték ki a márkarendőrök az olimpiai falut
Már az ókori olimpiákon is szponzorok segítették a versenyzőket, akkor a poliszok a dicsőségért támogatták a sportolókat. A presztízs ma is sokat számít, de tanulmányok bizonyítják, hogy a szponzorok üzleti eredményeire is jótékony hatással van az ötkarikás játékok finanszírozása.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.