Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Tudja, hány elektromos autót adtak el Európában az idei első félévben? És azt, hogy a 91.300 az például tavaly ilyenkor több volt-e vagy mennyivel kevesebb? Az alábbi ábrák ennél többet is mutatnak!
Európában az idei év első hat hónapjában több, mint ötödével, egészen pontosan 21 százalékkal több elektromos hajtáslánccal rendelkező autót vittek el az autkereskedésekből, mint egy évvel korábban. A 91.300 természetesen új rekord. Az eladási adatokat évek óta szemléző és elemző EV Obsession többféle bontásban is diagrammokra helyezte és érthetővé tette a trendeket.
A tisztán elektromos és hibrid járművek piacán erős növekedés volt megfigyelhető az év elején. A második negyedévben ugyanakkor volt egy jelentős visszaesés is. Igaz, a júniusi eladások évek óta többé-kevésbé lapos részt húznak a görbén, de a második negyedévben a növekedés már csak 13 százalékos volt - elsősorban a Dániában, Hollandiában és Svájcban mért adatoknak köszönhetően.
A növekedés különösen Spanyolországban, Ausztriában, Finnországban, Portugáliában és Belgiumban volt erős. A legdrasztikusabb visszaesést viszont Hollandiában mérték, ahol a hibrid autó piacán történt újraszabályozásnak (ami a hibridekkel szemben az elektromos autóknak nyújt csak pl. adókedvezményt) "köszönhetően" 73 százalékos visszaesés következett be.
A "bezzeg" állam továbbra is Norvégia, mely az új autók teljes piacának közel negyedét, 24 százalékát már elektromos hajtású autókkal fedi le. A második helyen (pusztán 3 százalékkal) Svédország áll, aztán jön Izland, Hollandia, Svájc, Franciaország, Belgium, Ausztria és az Egyesült Királyság, mindegyik országban nagyjából 1 százalkos eredményt ér el az eladott új autók közt az e-kocsik aránya.
A legtöbbet a Renault Zoe modellből vették (14,2%), ezt a Mitsubishi Outlander PHEV (10,2%), a Nissan LEAF (9,3%), és a Tesla Model S (8,7%) követte.
Magyarország jelenleg semmilyen értelemben nincs rajta ezen az európai térképen.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.