szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eddig kedvezőek a tapasztalatok a 3-as metró régi kocsijainak teljes újjáépítésével létrehozott orosz szerelvénnyel kapcsolatban – írta a Magyar Idők.

Megkapta az orosz Metrovagonmas által felújított prototípus-szerelvény a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az engedélyt a típusvizsgálatok elkezdésére, jelenleg ezek a vizsgálatok folynak – közölte a Magyar Időkkel a BKV Zrt.

Az átalakítási engedélyezési dokumentáció alapján a járműnek 15 ezer kilométert kell futnia, ezek a tesztek már megkezdődtek. A szerelvény jelenleg a 3-as metróvonal járműfenntartási szolgálat próbapályáján közlekedik és a járművezetők típusképzése történik.

Jelenleg még csak ez az első hatkocsis prototípus-szerelvény van Magyarországon – tette hozzá a BKV.

MTI / Máthé Zoltán

A társaság eddig elégedett, azt közölték, a típusvizsgálati időszak alatt meghibásodásról nem lehet beszélni, mert jelenleg a prototípusjármű beszabályozását, tesztjeit végzik folyamatos szakértői, gyártói felügyelet mellett.

Hivatalosan ez még csak egy prototípusjármű, amelynek a végleges kialakítása az érintettek közös munkájának eredménye. A sorozatszerelvényeket ennek megfelelően újítják majd fel.

Az oroszországi vállalkozó telephelyén a felújítással egybekötött korszerűsítés miatt két teljes szerelvény van kint, ami 12 darab kocsit jelent.

A BKV és a Metrovagonmas tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért (mintegy 69 milliárd forintért) végzi el a 37, egyenként hat kocsiból álló szerelvény felújítását.

A prototípus-szerelvény sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvényt állíthat majd forgalomba a BKV.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!