Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Volkswagen volt elnöke, Martin Winterkorn már jóval az előtt tudott a német autógyárat érintő dízelbotrányról, mielőtt az azzal kapcsolatos hírek napvilágra kerültek volna. A német Bild Zeitung értesülései szerint a VW első embere kezdeményezte a botrány eltussolását célzó lépéseket.
A Bild beszámolója szerint Wintenkorn – több mint két hónappal az előtt, hogy az USA-ban közzétették volna azokat a vizsgálati eredményeket, amelyek szerint a valóságban sokkal több nitrogen-oxidot bocsátanak ki a VW dizelmotorjai, mint a hivatalos tesztelések során, egy tanácskozáson már értesült a csalásokról. “A kibocsátái értékek a szén-dioxidra vonatkoznak? – kérdezte a megbeszélésen Winterkorn, s a megkérdezett szakember nemmel válaszolt, s közölte, hogy a nitrogen-oxid kibocsátás nagyobb a megengedett értéknél.
A Bildt Zeitung szerint az utóbbi hetekben a német bíróságokat elárasztották azok a keresetek, amelyekben a VW-részvényesek azt állítják, nagyon sok pénzt veszítettek a miatt, hogy a dízelbotrány napvilágra kerülése után összeomlott az autógyár részvényárfolyama. Az összesen már 12 milliárd dollárnyi kártérítést követelő részvényesek szerint Winterkornék a várható botrányról való hallgatással megsértették azt a szabály, melynek értelmében azonnal közzé kell tenni azokat az információkat, amelyek értinhetik a papírok árfolyamát.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.