Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Eurostat a maga módján ünnepelte meg a héten tartott tengeri világnapot.
Az unió statisztikai hivatala megvizsgálta, mekkora szerepet játszik a tengeri hajózás az EU tagállamok unión kívülre szánt exporttermékeinek célba juttatásában. Az eredmény meglepő: egy szigetország, Írország használja legkevésbé a tengeri útvonalakat kivitelének útba indításához. Az ír exportnak, értékben számolva, mindössze 23,9 százalékát rakják hajóra. Annál inkább használják a légi közlekedést. Kivitelre szánt termékeik 62 százaléka indul el repülőtérről. Az EU tagországok légi exportjának átlaga egyébként csak 29 százalék. Még az olyan, tengerparttal nem rendelkező országok, mint Ausztria, Csehország vagy Luxemburg is 27-37 százalékban tengeri kikötőkből indítják exporttermékeiket.
A vizsgálat az EU-t egy egységnek tekinti. Ha tehát egy osztrák cég Indiába tengeri úton exportál, akkor a kiinduló pont a tengeri kikötő, például Rotterdam. Magyarországot külön nem említi a felmérést közlő Le Figaro, de a cikkből közvetve kiderül, hogy még mi is „tengeribbek” vagyunk, mint Írország.
Az írek persze azért szállíthatják légi úton exportjuk 62 százalékát, mert elsősorban nem autót, nagyméretű szerszámgépeket vagy gabonát adnak el. Hanem kisméretű, könnyű, de hatalmas hozzáadott értékkel rendelkező elektronikai, számítástechnikai termékeket. Ezeket vezető amerikai high tech cégek írországi leányvállalatai állítják elő. Például az Apple.
Egyébként az Eurostat vizsgálata szerint összességében nő a tengeri hajózás szerepe az unió külkereskedelmében. E téren, hűen hagyományaikhoz, a görögök az elsők, a hellén export háromnegyede tengeri kikötőkből indul.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.