szerző:
hvg.hu

Külföldi befektetővel tárgyal az újraindulásról a Népszabadság szerkesztősége – erről Murányi András, a felfüggesztett lap főszerkesztője beszélt. A kiadó másik napilapjánál, a Világgazdaságnál eközben a Magyar Idők munkatársa váltja a főszerkesztőt.

Külföldi befektetővel tárgyal a Népszabadság szerkesztősége az újraindulásról – erről Murányi András, a lap utolsó főszerkesztője beszélt a Radio Q-nak. Az interjúban azt mondta, a legkorábban márciusban indulhat el az október 8-án felfüggesztett lap munkatársaira építő sajtótermék. A Marketing & Média cikke szerint Murányi hozzátette: ők elküldték ehhez az üzleti tervüket, ám egyelőre nem tudni, pontosan milyen formában folytathatná a csapat. Ha a nyomtatott lap helyett főleg internetes formában és emiatt kevesebb dolgozót alkalmaznának, akkor Murányi nem kíván főszerkesztőként részt venni a munkában – tette hozzá.

A lap egy hónappal ezelőtti felfüggesztését követő napon a Mediaworks akkori vezetője, Katona Viktor tárgyalóasztalhoz ült Murányival. Sőt, még arra is ígéretet kapott a szerkesztőség, hogy megvásárolhatják a kiadáshoz szükséges jogokat. Több tárgyalás azonban nem volt – másnap Katona le is mondott –, és időközben kiderült, hogy a Népszabadság és internetes oldala, a nol.hu logóját jelzálog terheli.

Murányiékkal az új tulajdonos sem folytatta az egyeztetést. Liszkay Gábor, akit az új tulajdonos Opimus Press elnök-vezérigazgatónak nevezett ki, nem kereste meg a lap újraindításával kapcsolatban – mondta a főszerkesztő. A Népszabadság szakszervezeti titkára, Hargitai Miklós korábban arról beszélt, miután tárgyalt Liszkayval, hogy semmilyen előkészületeket nem lát az újraindításra. Az adásvétel bejelentésekor még az eladó és a vevő is arról beszélt: minél hamarabb szeretnének megoldást találni a Népszabadság problémájára.

Az biztosnak tűnik, hogy a jövőt nem a mostani szerkesztőségre bíznák: múlt hét óta sorra hívják be az újságírókat és közös megegyezést ajánlva bontanak velük szerződést. A 444.hu arról írt, hogy péntekig a csaknem 80 fős stábból 30 embernek mondtak fel.

Változások zajlanak a Mediaworks gazdasági napilapjánál is: a Világgazdaság élére Mezősi Tamás helyett Deák Bálintot nevezik ki. Deák mostanáig a Liszkay tulajdonában levő Magyar Idők szerkesztője volt. A Világgazdaságnál a tulajdonosváltás miatt két újságíró is benyújtotta a felmondását, de az elmúlt hónapokban a kormányt és a Magyar Nemzeti Bank alapítványait is élesen bíráló cikkek miatt többen számítanak arra, hogy az új vezető nem tart igényt a munkájukra.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Téves az a szemlélet, hogy a gyerekesek boldogok, a gyermektelenek pedig boldogtalanok

Téves az a szemlélet, hogy a gyerekesek boldogok, a gyermektelenek pedig boldogtalanok

Musk már nem feltétlenül atomozná meg a Marsot

Musk már nem feltétlenül atomozná meg a Marsot

Mindkét szétválasztott sziámi iker állapota stabil, a másik kislány is kinyitotta a szemét

Mindkét szétválasztott sziámi iker állapota stabil, a másik kislány is kinyitotta a szemét

Shane Tusup videóban mutatja be, milyen őrületesen indult a felkészülés új tanítványaival

Shane Tusup videóban mutatja be, milyen őrületesen indult a felkészülés új tanítványaival

Mfor: Száraz István, az Origo volt tulaja állhat az MKB új, rejtélyes részvényese mögött

Mfor: Száraz István, az Origo volt tulaja állhat az MKB új, rejtélyes részvényese mögött

Fotó: Ezt az autószállítmányt próbálja meg valaki felülmúlni

Fotó: Ezt az autószállítmányt próbálja meg valaki felülmúlni