szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Donald Trump megválasztása óta figyelemre méltóan megugrott az őt bíráló portálok látogatottsága, illetve a kritikus hangvételű újságok eladott példányszáma is.

Trump megválasztását az eddig mérvadónak, mások szerint elitistának tartott sajtó nagy vereségeként értékelték. A The New York Times például nyíltan ellene és Hillary Clinton mellett foglalt állást. De ugyanez elmondható a The Atlantic vagy a ProPublica internetes portálokról is. És láss csodát! Pár nappal Trump győzelme után ezek a médiumok az olvasottság és a látogatottság, sőt az adományok megugrásáról számolnak be – írja a Les Echos.

A ProPublicának szánt adományok összege Trump győzelme óta megtízszereződött. A The New York Times a nyomtatott és az internetes kiadás iránti érdeklődés megnégyszereződéséről számolt be. A választás előtt ezek az orgánumok sokat és sok rosszat írtak Trumpról. De rajongói számára tökéletesen mindegy volt, hogy az írottak sokszor a valóságot tükrözték. Ők ezeket az orgánumokat a gyűlölt elit manipulált szócsövének tekintették, és egyetlen szavukat sem hitték el. Viszont készpénznek vették a közösségi hálókon keringő, Trump számára kedvező híreket, amelyek nagy része tényleg valótlan volt.

Tehát, ha a New York Times ekézte Trumpot, valójában reklámot is csinált neki. De ez fordítva is igaz: a sajtót korábban többször is nyíltan fenyegető Trump megválasztása óta megnőtt az érdeklődés az őt bíráló sajtótermékek iránt. És még csak egy héttel vagyunk a választás után és még két hónappal a beiktatás előtt. Egy biztos: Donald Trump és a vele nem szimpatizáló amerikai sajtóorgánumok együttélése viharosnak ígérkezik. Hogy aztán ez üzleti és politikai szempontból hosszú távon is kifizetődő lesz-e mindenkinek, az még a jövő zenéje.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!