Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Óriási leértékelés! Csak ma! Sok vásárló ezt hallva annyira beindul, hogy rengeteg dolgot megvesz, amire semmi szüksége sincs. A vásárlási mánia éppen úgy szenvedélybetegség lehet, mint az alkoholizmus vagy a kábítószerezés.
A neuromarketing a jövő tudománya?
Nem racionális, hanem gyakran érzelmi alapon döntünk a vásárlás során- ez derül ki a Buffalo-i állami egyetem kutatásaiból. A tudósok immár nem kérdőíveket elemeznek, hanem az agyhullámokat vizsgálják. A vásárlás folyamata ugyanis nem annyira racionális, mint inkább ösztönös folyamat. A dopamin termelése az, mely hatalmas örömöt okoz sikeres vásárlás esetén. Csakhogy a csúcspontot majdnem minden esetben követi a mélypont. A kiábrándulás! Milyen hülye voltam! Gyakori a bűntudat. Miért vettem megint valamit, amire egyáltalán nem volt szükségem –írja a tanulmány eredményeit ismertetve a BBC.
Hogyan védekezzünk a vásárlási szenvedély ellen?
1. az árat csak legutoljára nézzük meg! Ne annak alapján döntsünk, hogy valami milyen olcsó! Azt döntsük el: kell-e nekünk a szóban forgó termék?
2. halasszuk el a vásárlást! Meglátni és megszeretni egy pillanat műve- ezt gyakran mondják- főleg a női vásárlók. Csakhogy ez a döntés érzelmi alapon születik. Jobb otthon racionálisan végig gondolni: mit akarok venni és miért? Csak utána kérdezzük meg magunkat: mennyiért?
3. ne versenyezzünk! Mindig van, aki nálunk ügyesebb abban, hogy olcsóbban vásárol meg jobb minőségű árut. Ebben a versengésben csakis veszíthetünk.
4. ha lehet, akkor ne vásároljunk az interneten! Csak különleges dolgokat keressünk ott! Ha ugyanis elragad a vásárlási szenvedély a számítógép előtt, akkor senki sem tudja hatékonyan kontrollálni azt.
5. ha már megvettük az árut, akkor legyünk vele elégedettek! Ne legyen bűntudatunk! Ha ugyanis elkerüljük a vásárlás utáni mélypontot, akkor nem tör elő a vágy, hogy újra a csúcsra jussunk.
Ezt tanácsolják az új tudomány, a marketing és pszichiátria összevonásából keletkezett neuromarketing szakértői. Akik persze nemcsak a vásárlóknak, de az eladóknak is jó tanácsokkal szolgálnak, hiszen ők is a piacról élnek.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.