szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Naná, hogy pénzről van szó. Méghozzá nem is kevésről. 27 nagy európai klub indította el a kezdeményezést. Nem kispályások.

A Barcelonának 95 millió, a Bayernnek 40, a Paris Saint-Germainnek 25 millió követője van a Facebookon. De a foci generálta hirdetésekből származó jövedelmeknek csupán 15 százaléka jut el a klubokhoz, amelyeknek nincs valódi befolyásuk a közösségi háló algoritmusára sem. Itt tehát van egy piaci rés, ahová be lehet törni! Erre már két és fél éve rájött egy angol üzletember, Eliot Richardson. 30 hónapnyi aprólékos előkészület után sínre került az általa megálmodott projekt. 27 nagy európai klub, köztük a spanyol, a német az angol, az olasz és a francia bajnokság legjobbjai, a napokban aláírták a Dugout, focira specializálódott közösségi portál létrehozásáról szóló egyezményt. 72 nagynevű játékos személyesen is csatlakozott a vállalkozáshoz.

Eliot Richardson a hirdetésekből befolyó jövedelem felét ígéri, tehát nem 15 százalékot, mint a Facebook. Ez tehát az új kezdeményezés kulcseleme, a kluboknak ígért nagyobb jövedelmi hányad. Ha egy netező beiratkozik a Dugoutra, a 27 európai élcsapat szurkolójaként, akkor kedvenc csapatáról vagy csapatairól, videókat, információkat kap, amelyeket kommentálhat, megoszthat. A meccsekről egyelőre nem lesznek felvételek, mert a tv-közvetítési jogok le vannak kötve. De sok exkluzív információt ígér a Dugout, amely a bepillantást ígér a klubok kulisszatitkaiba is – írja a párizsi Le Monde.

 Eliot Richardson tudja, hogy csak a kezdeteknél tart, és a siker nem garantált. A nagy klubok egyelőre nem mondanak le a Facebook nyújtotta lehetőségekről, de azért csatlakoztak a Dugouthoz is. És az induláskor olyan nagy hirdetők is megjelentek az új, focira specializált közösségi hálón, mint a Coca-Cola vagy az Allianz. Richardson megrendelésére 24 ezer európai szurkolót kérdeztek meg egy közvélemény-kutatásban. Kiderült, hogy szinte mindenkinek van egy hazai kedvence, de a többi nagy bajnokságban is szurkolnak valamelyik csapatnak. Egy drukker átlagosan 5 csapatot kísér kiemelt figyelemmel. A Dugout elsősorban nekik készül. És persze annak a hatalmas szurkolói bázisnak, amely Afrikában, Ázsiában, Amerikában nézi rendszeresen a nagy európai bajnokságokat és kupaküzdelmeket.

Egyiptomban több a Bayern-szurkoló, mint Németországban, Indonéziában, ahol a foci helyi szinten alig létezik, 34 millióan nézik az európai meccseket, és szinte mindenkinek vannak kedvenc csapatai, játékosai. A Dugout egyelőre öt európai nyelven indult, de 2017 elejétől megjelenik az arab és a kínai verzió is. Vagyis az új honlapot alapító brit Eliot Richardson joggal optimista. Most már csak az a kérdés, hogy reagálnak kezdeményezésére a már meglévő és bejáratott közösségi hálók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!