Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A belga légitársaságot teljes mértékben integrálni fogják a Lufthansa-csoportba.
A Lufthansa megegyezett az SN Airholding minden részvényesével a Brussels Airlines teljes átvételének feltételeiről, így a német légitársaságot irányító igazgatótanács jóváhagyta a vételi opció lehívását a részvények fennmaradó 55 százalékával szemben, ezzel a Deutsche Lufthansa AG 100 százalékos tulajdonosa lesz a belga légitársaságot működtetető SN Airholdingnak.
A Deutsche Lufthansa AG tájékoztatása szerint a vételi opció 2016. december 31-től hatályos, és a tranzakció 2017 januárjában jön létre. Ezzel a Brussels Airlines 2018-tól teljes mértékben integrálódik a Lufthansa-csoportba és a Eurowings-csoporton belül repül majd. A Lufthansa 2008-ban szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a belga légitársaságban. A SN Airholding részvényeiből fennmaradó 55 százalék 2,6 millió euróba került, amelyet 30 belga részvényesnek fizetnek ki.
Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának elnöke brüsszeli sajtótájékoztatóján elmondta, a légitársaság átvétele után a Brussels Airlines a Eurowings Csoport égisze alatt látja el a 23 tengeren túli járatból és a 79 európai városból álló hálózatát. Kiemelte, a jövőben folytatódik a flottaharmonizáció az Airbus A320-as típuscsaládra. A flottafejlesztés középtávon egyrészt a hatékonyságot növeli, másrészt a rövid és közepes távolságú járatokon a kapacitást bővíti. Elmondta továbbá, hogy az elmúlt három évben a Brussels Airlines a 2015-ös üzleti évben 43,4 millió eurós üzemi eredményt ért el, a teljes integráció pedig évente több tízmillió eurós megtakarítást jelent. Brüsszel fontos átszállási pont, ezért tovább kívánják fejleszteni a belga főváros elérhetőségét – tette hozzá.
Kim Daenen, a belga légitársaság szóvivője az MTI-nek telefonon nyilatkozva megerősítette azt a sajtóértesülést, amely szerint a Brussels Airlines azzal a feltétellel fogadta el a német légitársaság ajánlatát, hogy belga flottáját és szolgáltatásait fejleszteni fogja.
A La Libre Belgique belga napilap híradása szerint a Lufthansa 600 millió eurót fordít hét repülőgép húszéves lízingjére, és felújítja járműparkot. A szóvivő elmondta, a tervek szerint sűrítik és újabb útirányokkal bővítik a belga cég tengerentúli járatait – különös tekintettel egyes afrikai országokkal közvetlen összeköttetés biztosító járataira –, amelynek része a brüsszeli nemzetközi repülőtér szükséges fejlesztése is, valamint rövid távú, fapados járatok indításával tennék gazdaságosabbá a belga leányvállalatot.
Az említetett beruházásokra hivatkozva a szóvivő aláhúzta, a felvásárlás nem jár elbocsátásokkal, épp ellenkezőleg, a személyi állomány bővülésére számítanak. Példaként említette a mumbai járat márciusi indítását, amely 200 új munkahelyet teremetett.
A brüsszeli központú Brussels Airlines-t az egykori, 88 éves Sabena belga légitársaság megszűnését követően négy évvel, 2005-ben alapították. A Brussels Airlines-nak 3500 alkalmazottja van, a jelenlegi 42 rövid és közepes távolságú repülőgépének, illetve a 9 hosszú távú utakon használt Airbus A330-asának köszönhetően a légitársaság a közelmúltban jelentősen növelte utaslétszámát. 2013 és 2015 között 7,5 millió utast szállított.
A légitársaság a felvásárlást követően még legalább két évig használja majd a Brussels Airlines nevet, 2018-tól a Brussels Airlines márkanevet a Eurowings-csoport tagja megnevezés egészíti majd
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.