Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Súlyos szabálytalanságokat – csalást és lehetséges korrupciót – tárt fel az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) a 4-es metró kivitelezése során. A szervezet azt javasolja, hogy Magyarország fizessen vissza 93 milliárd forintot az építkezésre felvett uniós támogatásból – értesült a Politico.
A lap szerint az OLAF azt javasolja, az Európai Bizottság (EB) illetékes – városfejlesztésért és regionális politikáért felelős – testületének, hogy követeljen vissza 228 millió eurót a magyaroktól, míg az Európai Beruházási Banknak 55 millió euró járna vissza szerinte.
A Politico felidézte, hogy a 4-es metróvonal tervezése már a hetvenes években elkezdődött, építését azonban csupán a 2014-es választások előtt sikerült befejezni. Orbán Viktor pártja, a Fidesz néhány nappal később egyértelmű parlamenti többséget szerzett – tették hozzá, megjegyezve azt is, hogy a beruházást politikai csatározások és tervezési hibák kísérték.
Időzavar |
Reagált a Politicón megjelentekre a főpolgármesteri hivatal. Közleményük szerint a főváros nem kapta meg és nem látta az OLAF a 4-es metrót érintő vizsgálati anyagát, de információik szerint a pénzügyi szabálytalanságokra utaló megállapítások 2006-2007-re vonatkoznak, vagyis jóval a jelenlegi városvezetés 2010-es hivatalba lépése előtti időre. Hozzátették: a támogatás – vagy annak egy részének – esetleges visszafizetéséről egyébként még nem született döntés az Európai Bizottságban. |
A cikkben idézték Jávor Benedek EP-képviselőt is, aki arról beszélt, hogy a vonal alacsony kihasználtsága bizonyítja: értelmetlen volt megépíteni a vonalat.
Az Európai Bizottság – írja a Politico – eredetileg 696 millió eurót adott a projektre, a későbbi felülvizsgálatok nyomán azonban ebből 322 milliót más magyarországi beruházások között osztottak el.
Jelentése mellé az OLAF jogi ajánlásokat is küldött magyar és brit hatóságoknak.
Az EB jelezte: megérkeztek hozzájuk az OLAF javaslatai, vizsgálják a lehetőségeiket. Ugyanígy tesz az Európai Beruházási Bank is. Magyar részről Szalóki Flórián, a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár azt mondta a lapnak, hogy megérkezett a szervezet jelentése, de még hónapokig tarthat, mire a visszafizetéssel kapcsolatban döntés születhet.
Műszaki hibák, türelmetlen utasok: így fordult káoszba pénteken a 4-es metró
A VS.hu szerint a 4-es metró történetében eddigi példátlan leálláshoz valamennyi résztvevő hozzátette a magáét péntek este: megzavarodott a vonatirányító rendszer, nem működött a kommunikáció, figyelmen kívül hagyták a diszpécser utasítását az utasok.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A digitális nyelvi szuverenitás nem grandiózus ambíció, hanem kulturális szükségszerűség – érvel Balog Ádám, Pereczes János és Gaál Norbert.