Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Vidéken naponta milliókból, Budapesten tízmilliókból lehetne megoldani, hogy ingyen járjon a tömegközlekedés bárkinek a szmogriadó alatt.
Naponta több tízmillió forint körüli bevételkiesést is okozhatna a BKK-nak, ha egy szmogriadó alatt ingyenessé tenné a budapesti tömegközlekedést. Vidéken egészen más a helyzet, ott néhány millió forinttal lehet szegényebb a város egy, a szegedihez hasonló akció alatt.
Szegeden úgy számolnak: körülbelül 1,5-2 millió forintjába kerül a városnak naponta az, hogy ingyenessé tették a tömegközlekedést, vagyis ha egy hétig marad a szmogriadó, akkor tízmillió forint környékén lehet a végösszeg. A legnagyobb részét ennek a jegyárbevétel kiesése teszi ki. Egy évben körülbelül másfélmillió jegyet értékesítenek, ez naponta átlagban valamivel több, mint négyezer utast jelent a bérleteseken kívül. A kieső bevételt a város fogja megtéríteni a közlekedési társaság felé.
Más, Szegedhez hasonló méretű városokban is jókora problémát okoz a légszennyezettség, de ezeken a helyeken egyelőre nem tervezik azt, hogy ingyenessé tennék a tömegközlekedést. Pedig a friss adatok szerint Debrecenben és Miskolcon is rosszabb a szmoghelyzet a szegedinél, és Győrben sem sokkal jobb. Az ország legnagyobb városai közül jelenleg Budapesten, Szolnokon és Miskolcon veszélyes, Szegeden, Debrecenben, Dunaújvárosban, Tatabányán, Győrben, Sopronban és Szombathelyen pedig ennél egy fokkal jobb, de még így is egészségtelen a levegő.
Budapesten persze nagyságrendi a különbség a vidékhez képest. A BKK kérdésünkre ugyan egyelőre nem közölt pontos adatokat arról, mekkora kiesést jelentene, ha ingyen lehetne utazni, de a cég korábbi adatai szerint naponta átlagban mintegy 90 ezer vonaljegyet, közel 1500 24 órás jegyet, és kétszáznál valamivel több 24 órás csoportos jegyet adnak el. Ez összességében közel 35 millió forint bevételt jelent egy napra lebontva. Igaz persze, hogy januárban kevesebb turista érkezik a fővárosba, de ezt a csökkenést kompenzálhatja, hogy a szmog miatt ilyenkor többen választják a tömegközlekedést. Nem csak ez számít azonban: a szmogriadó alatt több extra kiadással is számolnia kell a közlekedési cégnek. Több buszt állítanak forgalomba – köztük olyanokat is, amelyek ontják a füstöt, miközben egy helyben állnak -, és ehhez a sofőröket is meg kell fizetni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.