Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A német kormány szerdai ülésén elfogadta és a törvényhozás elé terjesztette a külföldi autósokat is terhelő úthasználati díj szabályainak módosítását. Egy sor uniós tagállam, köztük Magyarország az új szabályozást is ellenzi, és osztrák kezdeményezésre szövetséget szervez bevezetésének megakadályozására.
A Németországgal szomszédos államok, valamint Szlovénia, Szlovákia és Magyarország szerint a tervezett német szabályozás ellentétes az uniós joggal, ezért képviselőik részvételével szerdán Brüsszelben egyeztetést tartanak egy "közös szövetség" megalakításának céljával – közölte Jörg Leichtfried osztrák közlekedési miniszter.
A miniszter a Madsack német médiacsoport regionális lapjai közös szerkesztőségének adott interjúban kiemelte, hogy Berlinnek ellenállásra kell berendezkednie.
A külföldi autósokat terhelő úthasználati díjról 2015-ben fogadtak el törvényt Németországban. Az Európai Bizottság a jogszabály miatt kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, a hátrányos megkülönböztetés tilalmára hivatkozva.
A német kormány szerdai közleménye szerint a módosítás biztosítja, hogy a szabályok megfeleljenek a közösségi jognak, és így a brüsszeli bizottság leállíthatja az eljárást, amint a törvényhozás két háza elfogadja a kormány javaslatát.
A tervek szerint a díjfizetési rendszert 2019-ben vezetik be. Fizetni mindenkinek kell, de a német autósokat a gépjárműadó csökkentésével tehermentesítik.
A szabályozásban az a legfőbb új elem, hogy a gépjárműadót nem automatikusan csökkentik a díj összegével, hanem a motor környezetvédelmi besorolása alapján adnak kedvezményt, így a megtakarítás a legmodernebb – Euro 6 besorolású motorral működő – kocsik esetében meghaladja az úthasználati díjat.
A külföldi autósoknak csak az autópályák használata után kell fizetniük, a tíz napra, két hónapra vagy egy évre szóló elektronikus matricát az interneten vagy töltőállomásokon vásárolhatják meg. A tíznapos matrica a motor károsanyag-kibocsátásától függően 2,50 és 25 euró (775-7750) közötti összegbe kerül a kormányzati közlemény szerint.
A hivatalosan infrastrukturális hozzájárulásnak nevezett díj "méltányos, ésszerű és igazságos" – idézték Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési minisztert.
A kormányzati számítások alapján a díj évi 3,7 milliárd euró bevételt jelent, ebből a külföldi autósok 500 millió eurót fizetnek majd be. A bevételt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják.
Németország a tizenhatodik uniós tagállam, ahol a gépkocsikat terhelő útdíjat vezetnek be. A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.