Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A német autógyártó óriás sikeresen kilábalt a dízelmotorok manipulálása miatti világbotrányból. 2016-ban 10,3 millió kocsit adtak el világszerte, ezzel a VW visszaszerezte a világranglista első helyét a Toyotától. De a botrány megtépázta a cég tekintélyét.
Ezért az igazgatótanács most bejelentette: 40 százalékkal csökkentik a legfelső vezetők bérét. A cég elnök-vezérigazgatója egy évben nem kereshet többet 10 millió eurónál, az igazgatótanács tagjainak fizetését pedig évi 5,5 millió euróban maximálják. A döntés mögött több ok is fellelhető a német sajtóban megjelent cikkeket elemző AFP hírügynökség szerint.
Januárban óriási felháborodást okozott, hogy a cég jogi osztályának vezetője, Christine Hohmann Dennhardt 12 millió eurós végkielégítéssel távozott, pedig mindössze egy évet töltött el a VW-nél. Pont azért érkezett, hogy a dízelbotrány okozta károkat mérsékelje, vagyis minden elképzelhető jogi eszközt bevetett a büntetések és kártérítések csökkentésére. De már van miből fizetni: 2015-ben a balhé miatt még 1,5 milliárd eurós nettó vesztesége volt a cégnek, 2016-ot viszont már 5,1 milliárd nettó nyereséggel zárta.
2017 választási év Németországban, ezért a wolfsburgi székhelyű cég felügyelőbizottságában két helyet birtokló Alsó-Szászország tartományi kormánya az alkalmazottak küldötteivel együtt ragaszkodott a vezetői bérek csökkentéséhez. Alsó-Szászországot, amely 8 millió lakossal a negyedik legnépesebb német tartomény, egy szociáldemokrata-zöld koalíció vezeti. Már a dízelbotrány előtt is sokszor kifogásolták a VW főnökök extra fizetését és bónuszait. A tőzsdén jegyzett német cégek közül a VW vezetői keresték a legtöbbet. Egy éve a csúcsvezetők közölték, ragaszkodnak a fix fizetésen túl járó jutalmakhoz, miközben a „dízel gate” miatt jó néhány VW üzemben munkahelyek szűntek meg.
További kritikákat váltott ki, hogy a dízel ügybe belebukott korábbi vezér, Martin Winterkorn 28 millió eurós nyugdíjcsomagot kapott távozása után. A legolvasottabb német újság, a Bild címlapján tudatta olvasóival, hogy ez a reális számítások szerint 3100 eurós napi juttatást jelent. Vagyis az személy élvezi ezt az extra bőkezű nyugellátást, akinek az irányítása alatt a VW eddigi történetének legnagyobb botrányába keveredett.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.