Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Szimulátorral tesztelik, de nem biztos, hogy beválik.
Forradalmian új ötlet tesztelésén dolgozik Henk Hesselink holland légügyi szakértő. A jövő repülőterei szerinte nem egyenes, hanem kör alakú kifutópályákkal épülnének meg, amelyek befelé dőlnek, mint az amerikai Indycar versenyek pályái.
Hesselink azzal érvel, hogy így kiküszöbölhetők a veszélyes, keresztirányú szélben végzett leszállások, hiszen a körpályán mindig lehet találni olyan pontot, amely éppen a széllel szemben közelíthető meg. Ráadásul a létesítmény kevesebb helyet is foglalna. Mint a BBC videójában elmondja, a pálya viszonylag nagy átmérője miatt ez nem járna azzal, hogy az utasok hullámvasúton érezzék magukat, csak annyit éreznének, mint általában, amikor a levegőben kanyarodik a gép. További előny lenne, hogy akár három gép is fel- vagy leszállhatna egy időben.
A kutatást támogatja az Európai Unió is, egyelőre szimulátorral tesztelik az ötletet.
A javaslat számos kérdést vet fel. Az egyik, hogy a le- és felszállásnál jellemző alacsony sebesség mellett eleve nem szerencsés kanyarodni, hiszen ez növeli az átesés veszélyét - vagyis azt, amikor a felhajtóerő nem elég a gép levegőben tartásához. Ez ráadásul mindig a lefelé billenő szárnyon jelentkezik először, márpedig Hesselink pályája ilyen helyzetbe kényszeríti a gépeket. Ezenkívül igaz ugyan, hogy a körön mindig van szél szempontjából megfelelő pont, csak ezt egyrészt el is kellene találni pontosan, másrészt pedig az összes többi szakaszon már biztosan keresztirányú szél lépne fel, mégpedig változó irányú.
Az is gond, hogy ehhez a fajta fel- és leszálláshoz át kellene képezni a pilótákat, és mivel biztosan nem minden repülőtér épül át ilyenre, ez nem feltétlenül éri meg a légitársaságoknak.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?