Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Évszázadok óta ugyanazokban az ágazatokban termelődnek a nagy olasz vagyonok. Az amerikai Forbes magazin friss dollármilliárdos listáján 42 olasz szerepel, néggyel több, mint francia. Az olaszoknál egy híres édességgyáros özvegye a legtehetősebb.
Az olasz csúcsgazdagok között egyáltalán nincs IT-császár, ehelyett a divatvilág és az élelmiszeripar nagyágyúi dominálnak. A gyógyszergyártást és a médiát is kevesen képviselik, sőt utóbbiból csak egy olasz tudta megszedni magát: Silvio Berlusconi volt miniszterelnök, akinek hétmilliárd dollárosra becsülik a vagyonát.
Az olasz divatmilliárdosok klubjában világszerte ismert nevek vannak, így Armani, Prada, Dolce & Gabbana, de vannak olyanok is, akik nem a nevükből csináltak brandet: ilyen például a Diesel farmerek atyja, Renzo Rosso vagy a Geox cipőket kitaláló Mario Moretti Polegato.
Az olasz divatkirályok között Giorgio Armani a leggazdagabb: 6,6 milliárd dolláros a vagyona. A többiek ezt legfeljebb csak úgy tudják megközelíteni, ha összeszámolják családjuk vagyonát.
A család kulcsfogalom az élelmiszeripar olasz milliárdosainál is. A Barilla tésztabirodalmat kiépítő testvérek a Forbes listáján külön tételt jelentenek, egyenként 1,3 milliárd dollárral. A Perfetti fivérek viszont együtt számítanak a hetedik leggazdagabbnak, 6 milliárdos vagyonukkal.
A leggazdagabb olasz a globális listán 29. helyet elérő Maria Franca Fissolo 25,2 milliárd dolláros vagyonával. Őt sokan Signora Nutellaként emlegetik, így ismerősebb lehet a néhai édességgyáros, Michele Ferrero özvegyének neve.
Részletek a csütörtökön megjelenő HVG-ben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Horváth László szerint „az már látható, kire nem számíthat a társadalom a drog elleni küzdelemben”.